کد خبر: ۵۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
استاندار لرستان:
خرم‌آباد- استاندار لرستان با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در این استان، تاکید کرد: مردم از حاشیه رودخانه‌ها دوری کنند.

به گزارش آرانیوز:سید موسی خادمی در سخنانی، گفت: طبق اعلام هواشناسی از عصر جمعه تا روز دوشنبه شاهد بارندگی‌های خیلی شدیدی در استان خواهیم بود.

وی با ذکر این نکته که در برخی از مناطق ممکن است حدود ۷۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم، گفت: با توجه به تجاربی که در این زمینه داریم احتمال سیلابی شدن این بارندگی فراوان است و ممکن است خساراتی هم داشته باشد.

استاندار لرستان به مردم استان توصیه کرد که تا جایی که امکان دارد از حاشیه رودخانه‌ها دور شده و اگر احیاناً امکانات، تجهیزات و وسایلی در اطراف رودخانه‌ها دارند آنها را جمع آوری کرده و از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

خادمی به دستگاه‌های اجرایی که پروژه‌های عمرانی در کف رودخانه‌ها دارند توصیه کرد؛ مراقبت‌های لازم را داشته باشند و همچنین روستاییان عزیزی که در کنار رودخانه سکونت دارند سعی کنند حتی‌الامکان خانه خود را ترک کنند که چنانچه این نعمت و بارش باران از حد گذشت و به سیل تبدیل شد مشکل زیادی در این شرایط سخت برای مردم به وجود نیاید.

وی، همچنین به مسئولین دستگاه‌های مربوطه در خصوص لایروبی رودخانه‌ها، آزاد کردن کانال‌ها و آبرو های شهری و سایر اقدامات لازم در سطح شهرها توسط شهرداری‌ها تاکید کرد تا مردم در معرض خطر جدی قرار نگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار