کد خبر: ۵۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
زاهدان - مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان شرایط اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت شهرهای استان را تشریح کرد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، عباسعلی ارجمندیدر جلسه ستاد مدیریت کرونا استان سیستان و بلوچستان به تشریح طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید -۱۹ در شهرهای استان پرداخت و اظهار داشت: اجرای این طرح از روز شنبه اول آذر ماه در سراسر استان الزامی است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آخرین اعلام مجموعه وزارت بهداشت شهرهای زاهدان، زابل و خاش از لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز و شهرهای سراوان، هامون و چابهار در وضعیت نارنجی و بقیه شهرهای استان در وضعیت زرد هستند.

وی در مورد نحوه فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مراکز تجاری و خدماتی‌، مراکز آموزشی و ترددهای بین شهری بر اساس وضعیت شهرها گفت: در ارتباط با فعالیت ادارات و کارکنان در شهرهای زرد حضور تمامی کارکنان ادارات دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با مأموریت‌های اساسی الزامی است و برای کارکنان سایر دستگاه‌ها حضور تا دو سوم پرسنل و لغو مأموریت‌های اداری غیرفوری در نظر گرفته شده و همچنین برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات حداکثر تا ۳۰ نفر الزامی است.

ارجمندی افزود: برای مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه چهار مشاغل تعطیلی به مدت دو هفته قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت در نظر گرفته شده و در حوزه آموزش مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه تعطیلی کامل در نظر گرفته شده و نمازهای جمعه، مراسم آئینی و مراسم مذهبی نیز به صورت کامل تعطیل است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در ارتباط با فعالیت ادارات و کارکنان در شهرهای نارنجی حضور تا دو سوم کارکنان ادارات دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه، حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها تا یک دوم و لغو مأموریت‌های اداری غیرفوری، برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات حداکثر تا ۲۰ نفر در نظر گرفته شده و برای مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های ۳و ۴ مشاغل تعطیلی به مدت دو هفته قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه آموزش مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه تعطیلی کامل تعیین شده و نمازهای جمعه، مراسم آئینی و مراسم مذهبی نیز به صورت کامل تعطیل است. ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است.

ارجمندی در ارتباط با فعالیت ادارات و کارکنان در شهرهای قرمز گفت: حضور حداکثر یک سوم کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با مأموریت‌های اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام، حضور حداکثر یک دوم کارکنان سایر دستگاه‌ها، لغو کلیه مأموریت‌های اداری غیرفوری، برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات حداکثر تا ۱۵ نفر برای ادارات تعیین شده و برای مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های مشاغل ۳ ،۲و ۴ تعطیلی به مدت دو هفته قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در حوزه آموزش مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه تعطیلی کامل تعیین شده و نمازهای جمعه، مراسم آئینی و مراسم مذهبی نیز به صورت کامل تعطیل است. همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز ممنوع است. تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهر به استثنای خودروهای مجاز به تأیید فرمانداری ممنوع است.

وی گفت: در شهرهای نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در هر ۲۴ ساعت یک بار برای متخلفین در تردد به سایر شهرها اعمال خواهد شد. این جریمه‌ها در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت قرمز هستند، جریمه یک میلیون تومانی برای خودروهای شخصی متخلف در هر ۲۴ ساعت یک بار خواهد بود. همچنین جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهرهای با وضعیت قرمز اعمال می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار