کد خبر: ۵۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح تغییرات در تشکیلات و نحوه اداره کمیسیون اصل نود برای بهبود نقش نظارتی مجلس به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی ارائه شده است.

 به گزارش آرانیوز، نصراله پژمان فر با اشاره به طرح اصلاح ساختار کمیسیون اصل 90 مجلس؛  تاکید کرد:کمیسیون اصل نود اصلی ترین بازوی نظارتی مجلس است که تقویت آن می تواند در مسیر مبارزه با فساد و نظارت بر بهبود عملکرد دستگاه های مختلف تاثیرگذار باشد.

وی افزود:برای این  ماموریت لازم بود تغییراتی در ساختار کمیسیون  ایجاد شود لذا بر همین اساس طرحی  تدوین  و بر اساس آن برخی تغییرات و  اصلاحات در تشکیلات و عملکرد کمیسیون و همچنین اختیارات کمیسیون در آن دیده شد تا همانطور که پیش تر عرض کردم نقش نظارتی مجلس تقویت گردد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  در حال حاضر  نمایندگان عضو کمیسیون اصل نود در کمیسیون های تلفیق بودجه و برنامه های توسعه حضور ندارند که یکی از این تغییرات  نحوه حضور در کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه است، همچنین  افزایش تعداد اعضا کمیسیون یکی دیگر از تغییراتی است که در طرح پیشنهادی به کمیسیون تدوین آیین نامه  ارائه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نحوه بررسی تحقیق و تفحص ها  نیز لازم است به نحوی تغییر کند که کمیسیون اصل نود بتواند در جریان روند آنها در کمیسیون های مختلف قرار گیرد و نسخه ای از آن در اختیار اعضای کمیسیون اصل نود قرار گیرد تا بتواند آنها را پیگیری و ادامه دهد./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار