کد خبر: ۵۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: واژگونی ۲ واگن یک قطار باربری در نزدیکی روستای نیکویه از توابع شهرستان تاکستان در استان قزوین ۵ مصدوم و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش آرانیوز، سهیل سلطانیبا بیان اینکه در ساعت 19 و 23 دقیقه امروز (چهارشنبه ‌شب) 2 واگن یک قطار باری در محدوده شهرستان تاکستان واژگون و از ریل خارج شده است، اظهار داشت: واژگونی 2 واگن یک قطار باربری در نزدیکی روستای نیکویه از توابع شهرستان تاکستان در استان قزوین 5 مصدوم و زخمی بر جای گذاشت.

وی علت حادثه را انحراف 2 واگن واژگون‌شده از ریل و مسیر حرکت دانست و اضافه کرد: این قطار که از ایستگاه قطار تاکستان به سمت شهرستان رشت در حرکت بوده که 2 واگن آن به دلیل ناپایدار بودن از مسیر منحرف و خارج شده و در نهایت واژگون می‌شوند که سبب مصدومیت 5 نفر از خدمه و مسافران قطار می‌شود.

سلطانی با ذکر اینکه برای بررسی ابعاد و علل حادثه 8 دستگاه خودروی بزرگ و کوچک آمبولانس با ظرفیت حمل 30 بیمار به محل حادثه اعزام کردیم، ادامه داد: البته میزان مصدومیت‌های جزئی و سطحی بوده و خبری از مصدومان با حال جسمی وخیم و خطرناک نیست.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان یادآور شد: ضمن اینکه قطار مورد حادثه بدون 2 واگن واژگون شده خود دوباره به راه می‌افتد و به مسیر خود به سمت شهر رشت ادامه خواهد داد و پیش‌بینی ما این است که هیچ خطری این قطار و خدمه آن را تهدید نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید

سلطانی افزود: علت اصلی انحراف 2 واگن یادشده در دست بررسی است؛ ولی احتمال می‌دهیم که سرعت بیش از حد قطار و اتصال ضعیف 2 واگن واژگون‌شده به سایر واگن‌ها دلیل ایجاد این حادثه باشد. بنابراین پرسنل کنترل‌کننده ایمنی قطارهای باربری و مسافربری باید با دقت بیشتری این نکات را در قطارهای ما بررسی کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار