کد خبر: ۵۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
امام جمعه همدان:
همدان - امام جمعه همدان با اشاره به ساخت دارویی برای مبارزه با کرونا در استان همدان گفت: وزارت بهداشت داروی کرونای محقق همدانی را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش آرانیوز:، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روند درمان ویروس کرونا می‌توان از طب سنتی نیز استفاده کرد، اظهار داشت: ذکر این نکته ضروری است که امروز باید بپذیریم طب سنتی رقیب طب جدید نیست.

وی بابیان اینکه قرار نیست این دو طب با یکدیگر رقابت داشته باشند و نباید برنامه بر این اساس باشد که یکدیگر را حذف کنند، چرا که طب سنتی دارای سابقه فراوانی است و طب جدید نیز روش‌های تجربی برای درمان برخی بیماران است به تولید دارویی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا توسط یکی از محققان همدانی اشاره و عنوان کرد: هیچیک از داروهایی که امروز در بیمارستان‌ها برای درمان این بیماری استفاده می‌شود، درمان قطعی کرونا نیست، بلکه نهایت می‌توان از آن به عنوان تقویت کننده و مکمل استفاده کرد.

وی با طرح این سوال که آیا نمی‌توان از طب سنتی و دارویی که توسط قادری تولید شده به عنوان مکمل استفاده کرد؟ گفت: از آنجایی که بنده تخصصی در این زمینه ندارم، نمی‌توانم نظر تخصصی و علمی در رابطه با داروی آقای قادری ارائه دهم اما تجربیات فراوانی نشان داده که این دارو با اثر گذاری‌های خوبی همراه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه می‌توان از این دارو به عنوان یک دارو و مکمل در روند درمان بیماران استفاده کرد، اظهار کرد: متأسفانه روزانه بالغ بر ۵۰۰ نفر از هموطنان را به خاطر این بیماری از دست می‌دهیم، بنابراین در این شرایط اگر طرح علمی مطرح می‌شود، باید توسط متولیان امر جدی گرفته شود.

وی عنوان کرد: امروز در فضای عادی نیستیم که فرایند بررسی این طرح علمی دو سال طول بکشد، بلکه موضوع اصلی حفظ جان هموطنان است.

آیت الله شعبانی با اشاره به اقداماتی که مهندس قادری در روند ساخت این دارو انجام داده است، گفت: خواهش ما وزارت بهداشت و متولیان این است تا فرایند علمی موجود را سریع‌تر طی کنند و در این خصوص اظهار نظر مشخصی داشته باشند.

وی با گلایه از اینکه چرا یک پاسخ روشن به ادعای مهندس قادری داده نمی‌شود، عنوان کرد: این دارو بر روی بسیاری از هموطنان امتحان شده و جواب هم گرفته‌اند، البته بر روی برخی هم جواب نداده، اما امروز نیاز داریم تا متولیان به صورت جدی به خاطر جان افراد به این موضوع ورود کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار