کد خبر: ۵۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
امام جمعه همدان تاکید کرد:
همدان - امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه تقویت نگاه کیفی در مسائل پژوهشی بسیار ضروری است، گفت: پژوهشگران و به خصوص طلاب حوزه‌های علمیه باید مساله شناسی‌های درستی داشته باشند.

به گزارش آرانیوز:آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از طلاب خواهر حوزه‌های علمیه استان همدان با تاکید بر اهمیت توجه به مسئله کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، اظهار کرد: جدایی انسان از کتاب و کتابخوانی، ایستایی او را به دنبال خواهد داشت.

وی با ابراز تأسف از آمارهایی که در زمینه سرانه مطالعه در کشور وجود دارد، گفت: اینکه سرانه استفاده از تلویزیون و فضای مجازی در کشور بالغ بر هفت ساعت است، مشکلی است که جامعه را به سمت انفعال پیش می‌برد.

امام جمعه همدان با برشمردن ویژگی‌های کار پژوهشی و اثرات آن در جامعه عنوان کرد: حوزه خواهران می‌تواند در بحث پیگیری و پژوهش ورودی جدی داشته باشد، که البته نمونه‌های خوبی از اقدامات حوزه خواهران در سراسر کشور وجود دارد.

وی افزود: همانگونه که در سراسر کشور پروژه‌ها و پژوهش‌های خوبی توسط حوزه خواهران انجام شده است، این جمع و حوزه خواهران استان نیز می‌تواند در این راستا اقدامات خوبی را رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در انتخاب موضوع پژوهش، باید ملاحظات خاصی مد نظر باشد، عنوان کرد: موضوعات مورد بحث و بررسی باید هم مرتبط به زمان باشد و هم نسبت به آن مساله شناسی درستی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: بسیاری از موضوعات وجود دارد که مسائل آن از قبل حل شده است و اگر بخواهیم پژوهشی در این رابطه انجام دهیم بیان جدیدی وجود نخواهد داشت و به جا به جا کردن مطالب بسنده خواهیم کرد.

آیت الله شعبانی با تاکید بر اینکه تقویت نگاه کیفی در مسائل پژوهشی بسیار ضروری است، گفت: موضوع دومی که در انجام پژوهش باید نسبت به آن مراقب باشیم این است که، با تمرکز بر روی یک مبحث به دنبال خروجی و نتیجه مناسب باشیم و بنابراین در انجام آن نباید عجله داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقالات امروز همانند رساله‌هایی است که در گذشته بزرگان ما می‌نوشتند، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در رساله‌های قدیم، عمقی بود که در مطالب وجود داشت و آن هم به دلیل زحمات چند ساله این بزرگان است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی با مسائل جدیدی روبرو است، مطرح کرد: پژوهشگران و به خصوص حوزه‌های علمیه، در عین حال که باید مساله شناسی‌های درستی داشته باشند، این نکته را هم در نظر داشته باشند که موضوع پژوهش جز اولویت‌های جامعه هست یا خیر؟

وی با گلایه از اینکه در استان مرکز پژوهشی وجود ندارد، عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف در استان عدم وجود چنین مرکزی است که باید نسبت به ایجاد آن اقدامی جدی صورت گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار