کد خبر: ۵۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
اراک- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نزدیک به ۸۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگری در نقاط مختلف کشور تا پایان فعالیت دولت دوازدهم ساخته می‌شود.

به گزارش آرانیوز:سعید اوحدی ظهر سه‌شنبه در حاشیه نشست انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با استانداری مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده ۱۳۰ شهید مدافع سلامت که در راستای مبارزه با بیماری کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، در اختیار این نهاد قرار گرفته و در دست بررسی است.

وی ادامه داد: هفته آینده در خصوص پرونده ۴۰ شهید مدافع سلامت یک نشست در سازمان امور اداری و استخدامی کشور تشکیل می‌شود تا این پرونده‌ها تعیین و تکلیف نهایی شوند.

اوحدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های منعقد شده امروز با استانداری مرکزی گفت: این تفاهم نامه به منظور تأمین زمین مناسب برای ساخت ۲ هزار مسکن جامعه ایثارگری است.

معاون رئیس جمهور بیان با اشاره به کمبودهای موجود در راستای تأمین مسکن جامعه ایثارگری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف تا پایان فعالیت دولت، ۸۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگری در نقاط مختلف کشور ساخته می‌شود.

اوحدی به تفاهم نامه دوم مبنی بر تأمین یک‌هزار اشتغال جدید برای فرزندان شهدا و جانبازان استان مرکزی اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی کشور و اختصاص ۳۰ درصد سهمیه برای فرزندان این قشر، بر اساس بند ج ماده ۸۷ برنامه شمار قابل توجهی از فرزندان جامعه ایثارگری صاحب شغل می‌شوند.

۲۰ هزار رزمنده، ایثارگر و جانباز در استان مرکزی وجود دارد

استاندار مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران کشور به مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده که این خدمت در دولت دوازدهم کار ارزشمندی محسوب می‌شود.

سید علی آقازاده افزود: ۲۰ هزار رزمنده، ایثارگر و جانباز در استان مرکزی وجود دارد که با احتساب خانواده این عزیزان، شمار افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گفته وی برخورداری از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید از ویژگی‌های خاص استان مرکزی در حوزه شهادت و دفاع مقدس است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار