کد خبر: ۵۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
قزوین - مدیر موزه کشاورزی استان قزوین از تعطیلی موزه کشاورزی خبر داد و گفت: این موزه با دستور جهاد کشاورزی تعطیل شد.

به گزارش آرانیوز:مرتضی تدین  اظهار کرد: موزه کشاورزی در سال ۸۹ تأسیس شد و در طی این سال‌ها استقبال قابل قبولی هم از سوی مردم از آن صورت گرفته بود.

وی افزود: تفاهم نامه اصلی تأسیس موزه در وزارت جهاد کشاورزی ثبت شده اما از سال گذشته جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد که علاقه‌ای به ادامه کار موزه ندارد.

مدیر موزه کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: این در حالی است که میراث فرهنگی نیز علاقه‌ای برای ادامه کار موزه نداشت و حتی بعد از پیگیری ما شخص مدیرکل اعلام کرد که ساختمان را تخلیه و موزه را تعطیل کنید.

وی گفت: میراث تنها مالک حدود ۱۵ درصد آثار تاریخی درون موزه بود و ۸۰ درصد آثار باقی‌مانده برای بنده بود.

تدین تصریح کرد: ما توان این را داشتیم که در صورت حمایت، ۵ موزه دیگر را هم در استان ایجاد کنیم اما تمایلی به ایجاد چنین فضاهایی در آستان قزوین وجود ندارد.

گفتنی است در سال‌های اخیر مدیریت جهاد کشاورزی و همچنین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان قزوین با انتقادات جدی روبرو بوده و حال پیوند این دو دستگاه در یک موضوع مشترک خسارت بزرگ‌تری را برای استان گویا به دنبال دارد.

در حالی که سایر استان‌های کشور در حال توسعه فضاهای فرهنگی و گردشگری هستند استان قزوین علی‌رغم شعارها، توسط مدیران استان هر روز بیشتر درگیر فرصت سوزی می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار