کد خبر: ۵۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: معتقدم آمار مبتلایان به کرونا باید حتی به تفکیک شهرها اعلام شود اما عدم اعلام آمار تصمیم ملی است و دانشگاه علوم پزشکی استان به این تصمیم عمل می‌کند.

به گزارش آرانیوز:محمد علی شجاعی  در خصوص اعتراض کسبه بجنورد نسبت به زمان تعطیلی کسب و کارها اظهار کرد: اعتراض کسبه حرف درستی است منتها محور اکنون حفظ سلامت است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: اکنون کسب و کار از محوریت اصلی خارج شده و این امر به دلیل کنترل بیماری و کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا می‌باشد.

وی از آغاز محدودیت‌های جدید از شنبه خبر داد و گفت: موضوعات کمک به واحدهای صنفی در سطح کشور مطرح شده که پس از تصویب ابلاغ خواهد شد.

شجاعی بیان کرد: در سطح استان نیز از کمیسیون بانک‌ها و اداره صنعت، معدن و تجارت خواسته ایم تا برنامه‌های خود برای کسبه‌های استان را در جهت کاهش ضررهای اقتصادی عنوان کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: جزئیات محدودیت‌های جدید مشخص است و در ستاد مدیریت بیماری کرونا به مردم بیان خواهد شد.

وی در خصوص علت عدم ارائه آمار مبتلایان به کرونا به صورت روزانه در استان، بیان کرد: اوایل شیوع کرونا هر روز آمار ارائه می‌شد و معتقدم حتی به تفکیک هر شهر و نه شهرستان باید هر روز آمار گفته شود اما یک تصمیم ملی به دلیل جلوگیری از سو استفاده رسانه‌های بیگانه گرفته شد.

شجاعی در انتها گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در راستای عمل به ابلاغ کشوری آمار را ارائه نمی‌دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار