کد خبر: ۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز شنبه به نقل از دهمین گزارش ائتلاف شهری یمن نوشت: در اثر تجاوزات ائتلاف سعودی - آمریکایی به یمن تاکنون بیش از دو هزار و 477 یمنی شهید و شش هزار و 460 نفر نیز مجروح شده اند.

آمار تلفات انسانی تجاوزات عربستان به یمن به 9 هزار نفر رسید

به گزارش خبرنگار آرانیوز، این پایگاه خبری افزود: در اثر حملات هواپیماهای عربستان به شهرهای مختلف یمن تاکنون بیش از 887 کودک و 668 زن نیز به شهادت رسیده اند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون بیش از 12 میلیون یمنی نیاز شدید به غذا دارند و بیش از هشت میلیون نفر نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی منتظر پزشک و دریافت دارو هستند.

اخبار الساعه افزود که همچنین به دلیل نبود دارو و واکسن های پیش گیرانه، بیش از دو میلیون کودک یمنی در معرض بیماری های سخت و کشنده قرار گرفته اند.

این گزارش افزود: بر اثر جنگ تحمیلی از سوی عربستان به مردم یمن، یک میلیون فرصت شغلی از بین رفته و جوانان یمنی بیکار شده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشته تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.


منبع : ایرنا
نظرشما
پربازدیدها