کد خبر: ۵۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

به گزارش آرانیوز، رحیمی حاکم شرع دیوان محاسبات کشور در مراسم امروز معارفه خود در دیوان محاسبات ضمن گرامیداشت یاد مرحوم عبداللهی حاکم شرع پیشین، گفت: مقام معظم رهبری براهمیت جایگاه دیوان محاسبات تاکید داشتند و فرمودند این ابزار نظارتی دقیق در اختیار مجلس قرار دارد.

وی افزود: دیوان محاسبات کار تنظیم موتور اقتصادی دولت به معنای حاکمیت را در بخش درآمدها و هزینه ها برعهده دارد و دیوان محاسبات به عنوان بازوی قوی نظارتی مردم بر ارکان دولت فعالیت می کند.

حاکم شرع دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: هنر دیوان محاسبات تنها تشکیل پرونده نیست بلکه باید بازرسی های دیوان محاسبات آنقدر قوی باشد که از وقوع تخلف پیشگیری کند.

رحیمی تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه در جلسه هفته گذشته تاکید داشت که هرکجا حیف و میل و تضییع حقوق بیت المال صورت می گیرد باید محکم برخورد شود، برخی تخلف ها به صورت فردی انجام می شود که چندان اهمیتی ندارد و با یک تذکر رفع می شود.

وی افزود: بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور می تواند با استفاده از اختیار قانونی خود به مدیران استان ها اعلام کند که اگر تضییع بیت المال انجام نشده تنها به یک تذکر به آن مدیر بسنده کنند اما در صورت اتلاف بیت المال باید با آن مدیر برخورد شود البته برخی از مدیران ما اطلاعات مالی در حوزه های مدیریتی خود ندارند و نمی دانند که کجا تخلف هست و کجا تخلف نیست.

حاکم شرع دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: دیوان محاسبات می تواند با انجام آسیب شناسی علت و ریشه تخلفات را بررسی کند و آن را در قالب یک کار پژوهشی و علمی در اختیار کشور قرار دهد زیرا گاهی برخی تخلفات به دلیل جهل انجام می شود اگرچه این جهل رفع مسئولیت نمی کند.

رحیمی بیان کرد: من 26 سال سابقه قضایی دارم و در هرکجا که مشغول شدم مشورت و دقت را سرلوحه کار خود قرار دادم، همیشه با استفاده از نظریه های مشورتی و حتی استفاده از اینترنت در کار خود قدم برداشتم و تاکنون هیچ گاه با شک و گمان تصمیم قضایی اتخاذ نکرده ام.

وی گفت: من بر مشورت و گفت وگو با دوستان در دیوان محاسبات کشور تاکید دارم تا به یک نقطه مشترک برسیم و اینگونه کمتر اعتراض در بررسی ها پیش خواهد آمد و حتی اگر اعتراضی هم نشد کمتر نقض قانونی انجام خواهد شد./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار