کد خبر: ۵۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، به تشریح مزایای استفاده از نسخه الکترونیک برای پزشکان پرداخت.

به گزارش آرانیوز، مصطفی سالاری، به اهمیت نسخه الکترونیک در بسترسازی مناسب وبه فرجام رسیدن پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: طرح نسخه الکترونیک و اجرای سیاست‌های کلان حاکمیتی بالادستی و حرکت در جهت منافع عمومی است. لذا سیاست‌های اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در به ثمر رسیدن نسخه الکترونیک مبتنی بر سیاست‌های تشویقی با تمهیداتی نظیر پرداخت سریع‌تر و راه اندازی سامانه‌های کاربردی ساده برای همراهی و همدلی همه جانبه با پزشکان است.

وی افزود: طبیعتاً رضایت پزشکان به عنوان اصلی ترین و تأثیر گذارترین ارکان این طرح باید در نظر گرفته شود.

سالاری ادامه داد: در این طرح اگر پزشکان، کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها خود سامانه‌های مجازی داشته باشند می‌توانند آنها را به سامانه مجازی سازمان تأمین اجتماعی متصل و از دوباره کاری پرهیز کنند و چنانچه سامانه مجازی مستقل ندارند، از سامانه سازمان تأمین اجتماعی استفاده نمایند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به راهکارهای تشویقی این طرح اشاره کرد و گفت: در روش‌های تشویقی این طرح، ۸۰ درصد پرداختی به پزشکان در همان روز واریز و اگر علاوه بر نسخه الکترونیک از امضای الکترونیک هم استفاده شود، ۹۵ درصد سهم پزشک همان روز واریز خواهد شد.

سالاری خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی قصد برخورد ضرب‌الاجلی با موضوع به این مهمی را ندارد و دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی همچنان چاپ خواهد شد و با روش‌های تشویقی به صورت تدریجی به اهداف طرح دست خواهیم یافت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: پزشکان به صورت برخط از وجود مشکلات در نسخه‌ها یا کسورات احتمالی نیز مطلع شده و با شیوه پرداختی که عنوان کردم، طرح نسخه الکترونیک محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: برای اینکه پزشکان متحمل مشکلات مالی نشوند، سازمان تأمین اجتماعی طرح پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی تسهیلات خرید تجهیزات بانک رفاه کارگران را در دستور کار دارد که بدون ضامن به پزشکانی که در این طرح مشارکت کنند، اعطا خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار