کد خبر: ۵۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب و اجرای طرح تامین کالاهای اساسی که نمایندگان در صحن با بررسی اولویت‌دار آن موافقت کرده بودند به عنوان گامی اساسی در جهت حمایت از آسیب‌دیدگان از شرایط شیوع کرونا یاد کرد.

به گزارش آرانیوز عباس گودرزی در مورد بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب که با اشاره به سخت‌تر شدن شرایط زندگی برخی افراد شاغل با اجرای جرائم سختگیرانه تاکید فرمودند در این زمینه دولت باید بسته‌های حمایتی درنظر بگیرد، گفت: امروز فرمایشات مقام معظم رهبرى حاکی از اهمیت مقابله با ویروس منحوس کرونا از طریق پیشگیری‌های جدی‌تر و اتخاذ تصمیمات راهبردی و اقدامات موثرتر است که اگر در این ارتباط کوتاهی صورت گرفته یا مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد شاهد خسارات بیشتر و دردآورتری خواهیم بود.

آمار تلفات انسانی ناشی از شیوع بیماری کرونا به عدد قابل توجهی رسیده است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروز بیماری کرونا وارد یک مرحله جدید شده و آمار تلفات انسانی ناشی از شیوع آن به عدد قابل توجهی رسیده است، بنابراین رفع این معضل مستلزم یک عزم عمومی و اراده راسخ بین همه بخش‌های دولتی، خصوصی و مردمی است تا مجددا با یک بسیج همگانی، برگ زرینی بر دفتر افتخارات این کشور افزوده شود.

وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در خصوص شیوع کرونا باید مورد توجه قرار گیرد، حمایت از اقشار ضعیف جامعه است که متاثر از اقدامات سختگیرانه‌ای که جهت ممانعت از گسترش دامنه شیوع این بیماری صورت گرفته با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند که در این زمینه علاوه بر خیرین و افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند، دولت نیز موظف است از این افراد به نحو احسن حمایت کند.

ضرورت شناسایی افراد نیازمند گمنام

گودرزی خاطرنشان کرد: دولت باید برای افراد نیازمند بسته‌های حمایتی در نظر بگیرد که بخشی از آنها شناسایی شده‌اند و تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و موسسه‌های خیریه قرار دارند، اما افرادی هم همچون دستفروشان، کارگران دوره‌گرد، کارگران ساختمانی و خرده فروشانی که در شرایط کنونی کسب و کارشان تعطیل شده است نیز در جامعه هستند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند و نامشان در هیچ سامانه‌ای جهت بهره‌مندی از خدمات حمایتی ثبت نشده است.

وی افزود: لازم است این افراد توسط استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، ظرفیت بزرگ پایگاه‌‎های مقاومت، مساجد و بسیج محلات شناسایی شوند و دولت با استفاده از تمام ظرفیت خود برای حمایت از آنها اقدام کند.

گودرزی عنوان کرد: لازم است امروز تسریع روند بررسی مصوبه مجلس در خصوص بررسی اولویت‌دار طرح تامین کالاهای اساسی نیز در اولویت دستورکار قرار گیرد، چرا که با اجرای آن اقشار متوسط رو به پایین از کارت اعتباری بهره‌مند می‌شوند که ماهانه جهت تامین حداقل کالاهای مورد نیاز زندگی شارژ می‌شود.   

شرایط کنونی کشور همچون زمان جنگ است

وی افزود: شرایط کنونی کشور همچون زمان جنگ است، چرا که تعداد تلفات ناشی از ابتلا به بیماری کرونا قابل توجه است و اگر بی‌دقتی کنیم خسارات جانی و اقتصادی آن از زمان جنگ نیز بیشتر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: با توجه به اینکه سلامت مردم در اولویت است، چرا که امنیت و اقتصاد مترتب بر حوزه سلامت و متاثر از میزان شیوع کرونا است باید همه دستگاه‌ها و بسیج به عنوان یک پتانسیل مهم برای شرایط سخت پای کار بیایند تا بتوان با ایجاد عزم همگانی از این گردنه سخت عبور کرد، ضمن اینکه باید توجه کنیم که این یک آزمون مهم هم برای مردم و هم مسئولان است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با اجرای طرح تامین کالاهای اساسی مطالبات رهبری برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از شرایط شیوع کرونا را محقق کنیم، از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های حمایتی هم باید تلاش کنند تا بتوانند نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند./

نظرشما
پربازدیدها