کد خبر: ۵۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
رئیس جمعیت هلال احمر از برگزاری طرح‌ ‌آمران سلامت از پنجم تا پانزدهم آبان‌ماه با هدف دعوت مردم به ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با مشارکت جوانان و داوطلبان هلال احمر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش آرانیوز، کریم همتی با اعلام این مطلب اظهار داشت: این طرح در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب به منظور استفاده از نیروهای داوطلب برای مقابله با کرونا اجرا و برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته و در دیدار حضوری با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیتها را مورد تأکید قرار دادند و از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح خواستند بار دیگر وارد میدان شوند، طرح ملی آمران سلامت با جدیت و سازماندهی موثر از سوی جوانان و داوطلبان هلال احمر برگزار خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: کنترل و مهار کرونا در کشور مستلزم توجه جدی به دستورالعمل ها در همه استانها و همکاری همه دستگاهها و بخشهای مختلف با دستگاه های مسئول و متولی در امر مدیریت بحران کرونا است. امیدواریم با عزم ملی و همکاری همه مردم و مسئولان بتوانیم از وضعیت نگران کننده همه‌گیری کرونا عبور کنیم.

همتی از تمامی هموطنان خواست که از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری و اجتناب کنند زیرا این روزها شرایط خاصی به خاطر بیماری کرونا در کشور حاکم است.

پیش از اجرای این طرح نیز امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر «طرح ملی پایش و غربالگری کووید ۱۹» را در مبادی ورودی و خروجی استان‌های کشور اجرا و برگزار کرده بود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

نظرشما
پربازدیدها