کد خبر: ۵۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
رادارهای نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه جنگنده‌هایی که از پایگاه‌های مختلف به پرواز درآمده بودند را با موفقیت کشف و شناسایی و اطلاعات اهداف پروازی کشف شده را در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار دادند.

به گزارش آرانیوز، در اجرای مرحله اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت، رادارهای قدیر، مراقب و بشیر نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه، اهداف پروازی بر فراز منطقه عمومی رزمایش شامل جنگنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه که از پایگاه‌های مختلف به پرواز درآمده بودند را با موفقیت کشف و شناسایی کردند و اطلاعات اهداف پروازی کشف شده را در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سامانه راداری کاملا بومی قدیر توسط متخصصان، دانشمندان و جوانان نیروی هوافضای جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ساخته شده و دارای فناوری پیچیده است که این تکنولوژی در اختیار تعداد محدودی از کشورها قرار دارد.

این رادار که در تراز رادارهای برد بلند بوده و جمهوری اسلامی ایران را وارد باشگاه رادارهای بردبلند کرده است، قابلیت کشف اهداف در سطح پایین، موشک‌های بالستیک و ارتفاع بلند را دارد.

سامانه راداری بومی آرایه‌فازی مراقب نیز که توسط متخصصان و دانشمندان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش تولید شده است، به صورت سه بعدی قابلیت شناسایی 300 هدف را به صورت همزمان و در برد 400 کیلومتر دارد.

همچنین سامانه راداری بومی آرایه‌فازی سه بعدی بشیر نیروی هوافضای سپاه نیز قابلیت کشف اهداف پروازی، متخاصم و پنهانکار را در برد 300 کیلومتر و ارتفاع 30 کیلومتر دارد، همچنین این رادار دارای قابلیت کشف، رهگیری و تفکیک موشک کروز است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار