کد خبر: ۵۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: ۱۳ پروژه جهش تولید از طرف دانشگاه ها با توافق بنیاد ملی نخبگان و دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش آرانیوز، محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در خصوص برنامه‌های مرتبط با مزیت استانی و جهش تولید این وزارتخانه افزود: طرح مشارکت دانشگاه‌ها در افزایش بهره‌وری و جهش تولید، مشارکت دانشگاه‌ها در بهره برداری از مزیت‌های استانی، حمایت از پروژه‌های پیشنهادی مؤثر و طرح عارضه‌یابی مشکلات و نیازهای صنعتی و ارائه راهکار مناسب از رئوس این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم ادامه داد: در طرح عارضه‌یابی مشکلات و نیازهای صنعتی، مواردی شامل سوق دادن دانشگاه‌ها به سمت طرح‌های کاربردی، هدفمند کردن فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها مثل فرصت‌های مطالعاتی، پایان نامه‌ها و کارآموزی، کمک به صنایع برای رفع موانع تولید و بهبود بهره‌وری، کمک به افزایش تولید و تشکیل تیم‌های منسجم تحقیقاتی در دانشگاه برای کمک به صنعت به عنوان اهداف اصلی تعیین شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم مشکلات منطقه و استان خود را شناسایی و دسته بندی کنند و به طور خلاصه در قالب پروژه‌هایی به ما اعلام کنند تا حمایت و پشتیبانی لازم از آنها در دستور کار قرار گیرد. هدف این است که دانشگاه‌ها در حل مشکلات استان و یا در بهبود وضعیت استان خود شریک شوند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های کشور باید فعالیت‌های خود را به صورت هدفمند و تقاضا محور برنامه‌ریزی کرده و هم افزایی بیشتری در رفع مشکلات استان‌ها و مناطق محروم کشور داشته باشند.

سیف درباره پروژه‌های جهش تولید دانشگاه‌ها گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان جهش تولید و در راستای همکاری و هم افزایی بین دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت، طی همکاری با بنیاد ملی نخبگان جهت حل مسائل و مشکلات صنایع، ۱۳ طرح و پیشنهاد دریافتی از طرف دانشگاه‌ها با توافق بنیاد ملی نخبگان و دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم افزود: طرح‌های مورد تأیید در راستای حل مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، آبزیان، بهبود و فرآوری محصولات کشاورزی، تولید خوراک دام، گردشگری، معدن، صنایع شیمیایی و ساخت تجهیزات با دانش فنی داخلی و … است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار