کد خبر: ۵۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
در هفت ماه نخست امسال بیش از ۹۱هزار و ۲۷۵کیلوگرم انواع هورمون انسولین وارد کشور شده است.

به گزارش آرانیوز، در روزهای اخیر در فضای مجازی موضوع کمبود انسولین در داروخانه ها خبر ساز شده است. البته هنوز از مجاری ذی ربط خبر دقیقی در این خصوص منعکس نشده است. اما یکی از سازمانهایی که می‌تواند در خصوص میزان واردات این قلم کالای پزشکی و درمانی اظهار نظر کند گمرک ایران است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

معاون فنی گمرک ایران در این خصوص گفته است، تعداد انسولین وارد شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. این اقلام با حداقل اسناد گمرکی ترخیص شده اند. دارو و مواد  اولیه دارویی جز سیاستها و حساسیتهای ویژه ای است که گمرک بلافاصله باید نسبت به ترخیص این کالاها اقدام کند.

از سوی دیگر سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفته است، از ابتدای سال تا به امروز30مهرماه 91هزار و 275کیلوگرم هورمون انسولین وارد کشور شده که 89هزار و 988کیلو با کد تعرفه 30043190و هزارو 287کیلوگرم نیز با کدتعرفه 30043110 بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 21هزار و 995 کیلو گرم بوده است، رشد 315درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: در بخش سرنگهای انسولین با این دو کد تعرفه، به ترتیب منفی 31درصد و مثبت 607 درصد نسبت به سال قبل در واردات تغییراتی اتفاق افتاده است.

لازم به ذکر است، واردات سرسوزن انسولین نیز  نسبت به مدت مشابه  کاهش  52 درصدی را  تجربه کرده است که با تصمیمات و اقدامات سازمان های مرتبط جبران این موضوع  در حال پیگیری است.

در این  مدت 30 کیلوگرم از مواد تشکیل دهنده انسولین با کد تعرفه29371200 نیز وارد کشور شده است.
سخنگوی گمرک گفت:حوزه سلامت همیشه موضوعی با اهمیت برای گمرک بوده است و گمرک ایران آمادگی دارد به شرط اخذ مجوزهای لازم از دستگاههای ذیمدخل به مانند واردات داروها و ماشین آلات مقابله با کرونا،  به صورت شبانه روزی به ترخیص کالاهای سلامت محور و داروها بپردازد.

این داروها از کشورهای آلمان، لهستان، ایتالیا بلژیک، هند، هلند، چین و فرانسه خریداری شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار