کد خبر: ۵۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی امشب در یک گفت‌وگوی مجازی به بیان برخی نقطه‌نظرات خود پرداخت و برخی سوالات عمومی مطرح در فضای مجازی استان را نیز پاسخ داد.

به گزارش آرانیوز، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی امشب در یک گفت‌وگوی مجازی به بیان برخی نقطه‌نظرات خود پرداخت و برخی سوالات عمومی مطرح در فضای مجازی استان را نیز پاسخ داد.

 وی در بخش ابتدایی اظهارات خود به مشکلات بخش درمان، اشتغال، انتظارات ورزشکاران استان، خدمات عمومی، راه، برق، آب و ... اشاره و گفت: این مشکلات و کمبودها را در قالب مجموعه برنامه‌هایی در حال پیگیری هستم.

نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: در وهله اول بدنبال اشتغال نیروهای استان در صنایع و پالایشگاه‌ها هستیم تا اشتغال در استان تقویت شود.

به‌دنبال رشد نیروهای هرمزگان در صنایع هستیم

مرادی بیان داشت: در حوزه رشد نیروی نخبه استان در صنایع نیز رییس هیأت مدیره پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یک جوان نخبه هرمزگانی است. در پالایشگاه نفت بندرعباس نیز رییس هیأت مدیره آن یک نیروی هرمزگانی است. اگر استفاده از نیروهای هرمزگانی در راس صنایع حل شود، دیگر نیاز به نامه زدن و التماس کردن نیست و حضور نیروهای هرمزگانی در مناصب مختلف این صنایع جریان خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: در مورد اشتغال در فولاد کاوه و فولاد صبا باید 100 درصد نیروها بومی باشند. در دیگر صنایع نیز با جدیت در حال پیگیری هستیم که حق فرزندان هرمزگان در این زمینه پایمال نشود. در همین زمینه مصوبه‌ای در مجلس نیز داشتیم که به حمدالله در زمینه جذب نیروهای بومی به تصویب شورای نگهبان نیز رسید و این یک گام بزرگ است.

باید رویه‌ها در استخدام نیروهای بومی را تغییر دهیم

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: معرفی فرد به فرد افراد به صنایع و دیگر دستگاه‌ها مطلوب نیست بلکه باید رویه‌ها را اصلاح کنیم. در این زمینه به نماینده خود اعتماد کنید تا بتوانیم یک کار بزرگ در این راستا انجام دهیم.

وی در همین زمینه عنوان کرد: شما دیدید که 3 هزار نفر از پرسنل آلومنیوم المهدی که در آستانه تعطیلی قرار داشت را از بیکاری نجات دادیم و اکنون این مجموعه در حال کار و تولید است.

 مرادی در زمینه حفظ آثار و میراث فرهنگی نیز گفت: سوالی از وزیر پرسیدم که سوالم ملی است و در حال پیگیری هستم و روال آن در مجلس در حال طی شدن است تا وزیر به صحن بیاید و پاسخ دهد.

نماینده مردم بندرعباس درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای نیز گفت: چند روز قبل در سفر حائری به هرمزگان، موضوع را دوباره پیگیری کردم و صورتجلسه‌ای نیز در تهران داریم که معاون وزیر و مدیر توانیر نیز حضور داشتتد و این‌ها تبدیل وضعیت انجام خواهد شد.

وی درباره وضعیت بازار منطقه آزاد قشم و تخریب و تصاحب زمین مربوط به مردم نیز اظهار کرد: می‌دانید که طرح تحقیق و تفحص را در مجلس مطرح کردم و در کمیسیون اقتصاد نیز رای قاطعی آورد و احتمالا طی یکی دو هفته دیگر در صحن علنی مطرح می‌شود و امیدواریم رای نمایندگان مردم را بگیریم و بتوانیم آنچه که بی ‌توجهی به فساد و خطاهاست را پیگیری کنیم که اگر کوتاهی شده با قدرت برخورد لازم را خواهیم داشت.

اوضاع و احوال شهرداری را که خودتان خوب می‌دانید...

مرادی در پاسخ به سؤوالی درباره عملکرد شهرداری بندرعباس نیز خاطرنشان کرد: در مورد عملکرد شهرداری بندرعباس نیز می‌دانید که اوضاع و احوال شهرداری به چه شکل است. از اکثریت اعضای شورا گلایه دارم که آنها باید اطلاعات را شفاف به مردم بگویند تا قبل از آنکه دستگاه‌های نظارتی ورود کردند، خودشان جلوی مسائل را بگیرند و مسائل را با مردم در میان بگذارند. من هم به عنوان نماینده شما از اعضای شورای شهر می‌خواهم که پاسخ لازم را در این زمینه به مردم بدهند و این موضوعی است که قطعا پیگیری خواهد شد تا موضوعات حاشیه‌ای را برطرف کنیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت ادامه داد: آب و فاضلاب کشور در مورد قشم قول داده که مشکلات را تا پایان سال رفع کند. البته کوتاهی در منطقه آزاد بخصوص درباره منطقه طولا صورت گرفته است. نباید بخاطر حرف من به مردم فشار بیاورید. 

هر هفته یک بخش را سرکشی می‌کنم

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: در مورد کوهشاه احمدی طبق یک برنامه زمان بندی شده، هر هفته یک بخش را سرکشی می‌کنم که تا الان 130 روستا را رفته‌ام و همین هفته برنامه‌ای در منطقه کوهشاه احمدی شمالی و جنوبی خواهم داشت.

مرادی عنوان داشت: حتما به تمامی روستاها سرکشی خواهم کرد. هرکجا احساس کردید که باید زودتر بیایم، حتما به من پیامک بدهید.

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس قبل مطرح اما رای نیاورد. در هر دو دوره موافق شفافیت آرای نمایندگان بوده و هستم و رای خودم را اعلام کردم. برخی نماینده‌ها یا ساختار مجلس اعتقاد به این دارند که موضوعات مربوط به حرمت اشخاص را با محدودیت‌هایی مطرح کنند که البته جای بحث دارد.

زمین خواری در بخش مرکزی بندرعباس با دقت پیگیری شود

 وی درباره مورد زمین‌خواری در مناطق بخش مرکزی بندرعباس نیز از دستگاه قضایی خواست با قدرت به این مسائل بپردازند. البته تاکنون برخوردهای خوبی صورت گرفته و ضروری است تا این برخوردها با زمین‌خواران با جدیت ادامه پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان تصریح کرد: درباره عوارضی جاده قلاتو از وزیر راه و شهرسازی سوال کردم و بنا بر این شده که اگر پیامکی می‌آید جریمه‌ای نشود و من معترضم و این عوارض باید از کسانی گرفته شود که تردد معمول دارند و مردم روستاهای در مسیر مورد جریمه قرار نگیرند. پاسخی که به من داده‌اند این بوده که این مشکل تا حدودی حل شده است. باز هم اگر مشکلی هست حتما به من اطلاع دهید تا آن را پیگیری کنم.

مرادی درباره پل خلیج فارس نیز عنوان داشت: ساخت این پل که از زمان دولت قبلی آغاز شد، کاملا متوقف است که بدلیل کمبود منابع مالی عزم و اراده‌ای برای آن وجود ندارد و تا به الان کار زمین مانده است. از آخرین وضعیت آن بی‌اطلاع هستم اما حتما کسب اطلاع خواهم کرد و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همدلی خوبی در این دوره میان نمایندگان در جریان است

وی خاطرنشان کرد: در این دوره همدلی بیشتری میان نمایندگان وجود دارد و تا الان مشکل خاصی نداریم. البته در دور قبل واقعا این شرایط نبود. البته هر نماینده دیدگاه خودش را دارد ولی ما به اختلافات دامن نمی‌زنیم.

نماینده مردم هرمزگان همچنین افزود: وضعیت نیروهای کادر بیمارستان شهید محمدی نیز قرار بر این شد که پیگیری‌هایی داشته باشیم. همین هفته نیز دوباره نشستی برای پیگیری موضوع خواهیم داشت و البته حق مرزی را نیز پیگیریم و اضافی شرایط کرونا نیز باید به حساب آنان واریز شود. نباید تلاش این عزیزان که زبان قاصر از بیان از خودگذشتگی آنهاست، نادیده گرفته شود.

وی گفت: دیشب بازدیدی از منزل شهدای سلامت داشتم. مرتبا با خانواده شهدای سلامت در ارتباط هستم. همچنین با خانواده شهدا مرتبا در ارتباطم و نیاز درونی خودم این است که به این عزیزان سرکشی کنم.

احمد مرادی تصریح کرد: آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیز مشکلات خودشان را منتقل کردند و ما در مجلس نیز تصمیم خوبی در این زمینه گرفتیم.

احدی حق ندارد به هرمزگانی‌ها اهانت کند

نماینده بندرعباس اضافه کرد: احدی حق ندارد به مردم هرمزگان در مراجعات به ادارات و دستگاه‌ها اهانت کند. خصوصا در این زمینه به پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تذکر داده‌ام که نگاه خودشان را در این زمینه اصلاح کنند.

وی گفت: نیروگاه کلاس اف را ملزم هستند دولتی قلمداد و 100 درصد نیروهای شاغل در آن را بومی جذب کنند. حتما نظارت لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

به گفته مرادی، بزودی معاون وزیر از آسفالت روستای رضوان بازدیدی خواهد داشت. 20 میلیارد تومان پیمانکار در این پروژه مطالبه دارد و قرار است نقدینگی به پیمانکار تزریق شود تا کار دوباره سرعت بگیرد. موضوع آسفالت سیاهو به احمدی را نیز در این سفر معاون وزیر پیگیری خواهیم کرد.

ایرادی به طرح آزادسازی خودروهای منطقه آزاد گرفته‌اند

وی اذعان داشت: درباره ورود خودروهای منطقه آزاد ایرادی گرفته‌اند که منطقه آزاد قشم منطقه‌ آزادی است که متصل به خشکی نیست ولی در دیگر استان‌ها متصل به خشکی است که از نظر ما مورد قبول نیست.

نماینده مردم بندرعباس در مورد سهم هرمزگان از آبشیرین‌کن‌ها نیز گفت: دنبال آن بودند که سهم کمی به هرمزگان بدهند و پول خرید تضمینی آن را نیز از اعتبارات استان هزینه کنند که ما جلوی این مسأله را گرفته‌ایم و باید سهم 30 درصدی به استان بدهند.

مرادی بیان کرد: از مدیران استان می‌خواهم که از خبرنگاران شکایت نکنند. شکایت در دادگاه از خبرنگاران مطلوب نیست و صلاح نیست بلکه با سعه‌صدر با خبرنگاران برخورد کنید.

وی در مورد شب بازار بندرعباس گفت: نیز از شهرداری بارها خواسته‌ام که برنامه مشخصی داشته باشند تا با همکاری اصناف کار به جلو برود و مردم بتوانند در این شرایط سخت ارتزاق کنند.

نماینده مردم هرمزگان عنوان کرد: در مورد جبران خسارات آتش سوزی در بازارچه معبد هندوها نیز تاکنون دو جلسه گرفته‌ایم. قول‌هایی که داده شده است را باید پیگیری کنیم تا حتما انجام شود.

به گفته مرادی، کادر پرستاری ما واقعا خسته شده‌اند و از شما به عنوان برادری کوچک و فرزند کوچک این استان می‌خواهم که مراقب خودتان باشید و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جلوی ابتلای بیشتر به این بیماری را بگیرید و اجازه ندهید که شرایط بحرانی و حاد شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار