کد خبر: ۵۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از طرح سه سئوال از وزرای کشور، اقتصاد و راه و شهرسازی به دلیل عدم اجرای مفاد قانون تسهیل ازدواج جوانان خبر داد.

به گزارش آرانیوز، عباس مقتدایی  با بیان اینکه سه وزارتخانه هاى کشور، اقتصاد و راه و شهرسازی بر اساس مفاد قانون تسهیل ازدواج جوانان هریک وظایفی در حوزه اجرا دارند، اظهار کرد: متأسفانه هیچ یک از این وزارتخانه‌ها قانون مصوب مجلس را اجرایی نکرده و به همین دلیل سئوال از سه وزیر در این رابطه تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.

وظیفه وزارت کشور در اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان چیست؟

وی اضافه کرد: وزارت کشور درخصوص اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان، حسب تکالیفی همچون تشکیل کمیته سامان ازدواج در استانها و تامین فضا برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج جوانان چه اقداماتی انجام داده است، علت عدم اجرای کامل تکالیف قانونی چیست؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: بر اساس ماده ۱۳ قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب ۱۳۸۴، وزرای امور اقتصاد و دارایی، کشور و راه و شهرسازی، مسئول حسن اجرای این قانون در برابر مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

وی با استناد به مواد ۴ و ۶ این قانون بر تشکیل کمیته سامان ازدواج در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین تامین فضا برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت مبحث ازدواج جوانان و تاکیدات مقام معظم رهبری دلیل عدم اجرای کامل و پیگیری این تکالیف قانونی توسط وزارت کشور با گذشت نزدیک به ۱۵ سال از زمان تصویب قانون چیست؟

 
عباس مقتدایی

 

وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد به وظایف قانونی خود در قبال قانون تسهیل ازدواج عمل نکرده‌اند

مقتدایی ادامه داد: همچنین وزارت راه و شهرسازی باید توضیح دهد که دلیل عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان توسط وزارت راه و شهرسازی در خصوص تامین مسکن موقت برای زوجهای جوان، وام مسکن و وام ودیعه اجاره برای جوانان چیست؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در مواد ۲ ، ۳ و ۹ این قانون بر احداث مسکن موقت جهت تحویل به زوج‌های جوان به مدت حداکثر سه سال تأکید شده چه اقدامی در این راستا صورت گرفته است؟

وی ادامه داد: این قانون همچنین به وزارت اقتصاد و دارایی تکلیف کرده که برای اعطای تسهیلات برای ازدواج جوانان، وام ودیعه جهت اجاره مسکن و وام خرید مسکن اقداماتی را انجام دهد که لازم است وزرای مذکور توضیح دهند در رابطه با این قانون چه گام‌هایی برداشته شده است./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار