کد خبر: ۵۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با بیان اینکه قطعا انتقام خون پاک شهید سلیمانی را از آمریکایی‌ها خواهیم گرفت گفت: قدمی از اعتقادات و آرمان‌های اسلامیمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

به گزارش آرانیوز، سردار محمدرضا فلاح‌زاده شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهیدمدافع حرم عبدالله خسروی با اشاره به پیشینه استان مرکزی اظهار داشت: شهدا، جانبازان و رزمندگان ستارگان درخشان تاریخ انقلاب اسلامی هستند، در دوران دفاع مقدس لشکر17 علی ابن ابی الطالب به فرماندهی شهید زین الدین، لشکر 71 روح الله به فرماندهی سردار سلیم آبادی و لشکر مهندسی 42 قدر سربازان و سرداران فراوانی را تقدیم این مرز و بوم کردند و ازسویی این خطه عالمان و بزرگان بسیاری همچون امام خمینی(ره) سرآمد علما، آیت الله اراکی، آیت الله فضل الله محلاتی و همچنین شهدای مدافع حرم از جمله شهید انصاری، شهید مسلمی، شهید خسروی، شهید زهرهوند، شهید بابایی و شهیدان فاطمیون را پرورانده است.

وی افزود: شهدا از امنیت و کنار مادر، پدر و همسر و فرزندانشان گذشتند تا کشور در امنیت کامل باشد، آنها برای تداوم مکتب اسلام و شیعه رفتند و ما از شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی و حاج عبدالله خسروی و شهدای دیگر عقب ماندیم.

فلاح‌زاده خاطر نشان کرد: اخلاق از مهم‌ترین مولفه‌های شهدا بود و از پیامبر اکرم(ص) می‌توان به عنوان اسوه اخلاق و الگوی شهدا نام برد، پیغمبر(ص) در جامعه و جمع یاران خود با فروتنی و تواضع رفتار می‌کردند و ایشان الکوی حسنه شهدا ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق احادیث یکی از نشانه‌های تواضع پیش قدم شدن در سلام کردن است و پیامبر(ص) در سلام کردن به کودکان نیز پیشتاز بودند و کسانی که در سلام کردن پیشتاز نمی‌شوند، غرور و تکبر بر آنها چیره شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس عنوان کرد: فرماندهان و سرداران ما در دفاع مقدس الگوی خود را پیامبر اکرم(ص) قرار دادند و همچون پیامبر در جهت خدمت به مردم و نیروهای خود متواضع بوده و گمنام فعالیت می‌کردند.

وی بیان کرد: علما و فقهای بزرگ اسلام همچون آیت‌الله بهجت، آیت الله مشکینی و بسیاری از بزرگان در مقابل امام خمینی(ره) زانوی ادب می‌زنند و معظم‌له برای اینکه غرور رزمندگان را محاصره نکند فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و همچنین در عملیات فتح‌المبین فرمودند بر دستان رزمندگان بوسه می‌زنم چرا که بالای این دست‌ها، دست خداوند متعال است و بر این بوسه افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: مسئولان باید در خدمت مردم بیش از پیش تلاش کنند و با تواضع و فروتنی گره از مشکلات باز کنند چرا که در روایت داریم برآورده کردن یک حاجت مومن ثوابش فراتر از 9 هزار سال عبادت است.

بیشتر بخوانید

فلاح‌زاده اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که به یزد داشتند به بنده توصیه فرمودند که همه مردم را بپذیرید حتی تفاوتی بین ادیان قائل نشوید و همراه مردم و شنوای دغدغه‌های آنها باشید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس با اشاره به کمک‌های مومنانه گفت: بخشش از خصلت‌های مهم پیامبر(ص) است که امروز از جلوه این محبت نبوی با نام "کمک‌های مومنانه" یاد می‌شود و شاهد کمک‌های خیرانه مردم هستیم که از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند، همچون پیرزن و پیرمرد روستایی که در زمان دفاع مقدس از مال خود می‌گذشتند.

وی بیان کرد: صاحبان صنایع تولیدی در زمان جنگ هر آنچه داشتند در راه کمک به جبهه صرف می‌کردند، هم اکنون هم از نائب امام زمان خود تبعیت می‌کنند و به فقرا کمک می‌کنند و طبق دستورات پیامبر اکرم(ص) پیش می‌روند.

فلاح‌زاده افزود: اگر فداکاری فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در عملیات‌ها و مناطق مختلف همچون بستان، دهلران، سوسنگرد، شلمچه، اندیمشک، اهواز و غیره نبود ما نیز مانند کویت در عرض 24 ساعت شکست خورده و جمهوری اسلامی را نابود می‌کرد.

وی عنوان کرد: اگر اطاعت و پیروی رزمندگان از امام خمینی(ره) و فرماندهان سلحشور و شجاعی همچون شهید عبدالله خسروی نبود دشمن به خراسان و سیستان هم می‌رسید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس تصریح کرد: از مسئولان استان مرکزی درخواست دارم تا زندگینامه سردار شهید عبدالله خسروی که از فرماندهان دلیر و شیردل در دفاع مقدس و حفاظت از حریم آل الله در سوریه و عراق را به نگارش درآورند تا نسل جوان و نوجوان بدانند برای این امنیت و آرامش هزینه‌های گزافی داده‌ایم.

وی افزود: شهید مدافع حرم عبدالله خسروی در شناسایی‌ها پیش قدم بود برای این کار به شجاعت و جسارت نیاز هست تا از خاکریز دشمن و سیم خاردارها عبور و اطلاعات را جمع‌آوری کنی، شهید خسروی در والفجر 4 و 8 و 10 و کربلای 4 و 5 حماسه‌ها آفرید.

فلاح‌زاده ادامه داد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی به بنده فرمود که هر کس عبدالله شد به شهادت می‌رسد زیرا تمام دل و عقل و زبان و چشم و تمامی جوارحش با خداوند آمیخته و سرشار از نور معبود می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: شهدا از سر خود، حیات خود، دست و پای خود، جسم خود و عزیزان خود با ‌اقتدا‌ به سیدالشهدا(ع) گذشتند و می‌گذرند تا اسلام ناب محمدی پایدار باشد، اباعبدالله(ع) از تمام سختی‌ها آگاه بود و در این راه قدم برداشت و حضرت زینب(س) در شام فرمود جز زیبایی چیزی ندیدم، همه سختی‌ها و دشواری‌ها در راه رضای خدا جلوه‌ای زیبا بر خود می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس عنوان کرد: دشمن به حرم آل‌الله هجوم آورد تا مرزهای اسلام را شکسته و زنان و دختران را به اسارت درآورد و در بازار برده‌فروشان به فروش برسانند و سر از تن مردم بی ‌دفاع جدا کند، در این زمینه تقاضا دارم از مدافعان حرم تا در میان جوانان بروند و از ستم دو گروه تروریستی داعش و النصره روایتگری کنند.

وی اضافه کرد: شهر تدمر به اشغال تروریست‌ها درآمده بود و قرار بود طبق نقشه فرماندهان از دو طرف به سمت تدمر حرکت کنیم و داعش را به عقب وادار کنیم، شهید خسروی که فرمانده فاطمیون بود با دلاوری و نبردهای متعدد و سخت به کمک نیروهای سوری، تدمر را آزاد کردند و این حمله تا ابوکمال آخرین قلعه داعش ادامه داشت.

وی ادامه داد: شهید عبدالله خسروی، عبد واقعی خدا بود و این مهاجر الی الله ثواب جهاد در راه خدا در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را از آن خود کرد و طبق فرمایش سردار سلیمانی خداوند متعال گاهی عمر طولانی می‌دهد و تمامی عبادات و خدمت به خلق و جهاد را در پرونده‌اش ثبت می‌کند.

فلاح‌زاده بیان کرد: انسان زمانی نماز و عباداتش قبول می‌شود که در دایره ولایت قرار بگیرد و به دور از هر تکبر و غرور، فحشا و گناه باشد و به سمت صداقت و تواضع می رود و به مقام حبیب خدا نائل می‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس اضافه کرد: دشمنان آگاه باشند با به شهادت رساندن فرماندهان و رزمندگان ما نمی‌توانند ما را وادار به عقب‌نشینی کنند ما هزاران قاسم سلیمانی، هزاران محسن حججی و هزاران مدافع حرم دیگر داریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گفت: آمریکای جنایتکار بداند ما انتقام خون حاج قاسم سلیمانی و همراهان مظلوم وی و شهدای اسلام را طبق وعده الهی خواهیم گرفت و طبق فرمایش امام راحل پرچم اسلام ناب محمدی در دنیا برافراشته خواهد شد و ما وارث تمام آزادی‌خواهان دنیای اسلام هستیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار