کد خبر: ۵۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس عدم بهره‌برداری از طرح های پالایشی را به دلیل نبود اراده‌ در میان مدیران نفتی دانست و گفت: تا زمانی صفر تا صد مسائل مرتبط با پالایشگاه‌ها در انحصار دولت باشد ساخت پالایشگاه‌ها به کندی ادامه خواهد یافت.

به گزارش آرانیوز، عبدالعلی رحیمی مظفری  با اشاره به عدم بهرهبرداری از طرح‌های پالایشی، گفت: در حالی از میان 7 طرح پالایشی همچون پالایشگاه‌های هرمز، خوزستان، پارس شیراز، آناهیتا کرمان، شهریار تبریز و کاسپین تنها ستاره خلیج فارس به بهره‌برداری رسیده است که با گذر از تفکر خام‌فروشی، ساخت پالایشگاه‌ در این برهه زمانی برای کشور ضروری است اما تفکر و اراده‌ای در میان مدیران حوزه نفت مبنی بر تحقق این مهم وجود ندارد.  

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پالایشگاه‌سازی از تصدی دولت خارج شود و بخش خصوصی پای کار آید، ادامه داد: تا زمانی صفر تا صد مسائل مرتبط با پالایشگاه‌ها در انحصار دولت باشد ساخت پالایشگاه‌ها به کندی ادامه خواهد یافت، هزینه‌ها بالا رفته و بهره‌برداری از آن‌ها در جهت رشد اقتصاد کشور محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه  خصوصی‌سازی در مسیر ساخت پالایشگاه‌ها باید به درستی اتفاق افتد، اضافه کرد: بسیاری از هلدینگ‌های به ظاهر خصوصی در اشراف بسیاری از مدیران دولتی هستند و به نوعی خود آن‌ها دست کمی از یک دولت ندارند.

به گفته رحیمی مظفری واگذاری‌های مذکور از زوایای مختلف اعم از کاهش بهره‌وری، کاهش اعتبار بین‌المللی، افزایش هزینه‌های شرکت‌ها، کاهش تاثیرگذاری بر بازارها، افزایش ریسک و کاهش جذب منابع بین‌المللی قابل بررسی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش افزوده به منظور جلوگیری از خام فروشی و خام‌سوزی باید مهمترین هدف دولت باشد، افزود: مهمترین اقدام برای جلوگیری از خام‌فروشی تکمیل زنجیره‌های ارزش‌افزوده به منظور دستیابی به محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر است./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار