کد خبر: ۵۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان مغفول مانده است، گفت: حتماً برخی از مشکلات این استان در سال جاری و بخشی دیگر در بودجه سال آینده لحاظ می شود.

به گزارش آرانیوز، محمد باقر قالیباف در یازدهمین یادواره شهدای وحدت که با حضور خانواده شهدا و تعدادی از مدیران، مسئولین، سران طوایف و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در حسینیه «عاشقان ثارالله» زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورای حسینی است که موتور محرکه پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی همین فرهنگ بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی هستیم، افزود: اگر امروز شاهد این هستیم که دشمنان از آسیب رساندن به کشور ناامید هستند تنها به دلیل ترویج همین فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محمدزاده و شوشتری ادامه داد: شهید شوشتری پس از جنگ نیز هر کجا که انقلاب نیاز داشت حاضر بود و همراه او نیز سه عنصر خدمت، امنیت و وحدت تجلی داشت.

قالیباف با تاکید بر اینکه شهید شوشتری دغدغه زندگی همه مردم ایران را داشت، گفت: ما همگی مسلمان، برادر و ایرانی هستیم و به دنبال آرامش، آسایش و رفاه برای مردم عزیز ایران اسلامی هستیم و همین تفکر است که ما را به قدرت رسانده است.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما تربیت شده فرهنگ جهاد و شهادت بودند، افزود: شهید محمد زاده از فرماندهان کم نظیر ۸ سال دفاع مقدس بود که همواره در خط مقدم حاضر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما باید قدردان ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان باشیم و با همه وجودمان به مردم خدمت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین برنامه هفتم توسعه قطعاً باید مناطق محروم و استان سیستان و بلوچستان در اولویت باشند.

قالیباف با اشاره به اینکه مشکلات مختلفی از جمله سلامت، آب، گاز، برق و عدم دسترسی به جاده‌های مناسب در سیستان و بلوچستان مشهود است، تصریح کرد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که ۵۰۰ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی سالم محروم باشند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان مغفول مانده است، گفت: حتماً برخی مشکلات در همین سال جاری و بخشی دیگر در بودجه سال آینده با نگاه اولویت دار به سیستان و بلوچستان برطرف می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پاسخ‌گو بودن افراد در خصوص به‌کارگیری مدیران جوان در بخش‌های مختلف اظهار داشت: ضعف مدیریت یکی از مهمترین مشکلات کشور است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار