کد خبر: ۵۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اولین دیدار و مصاحبه خود با خبرنگاران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، تلاش‌های محمد بن سلمان را ستود.

به گزارش آرانیوز، به نقل از رأی الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست مجازی با خبرنگاران و نمایندگان جامعه مدنی در شورای همکاری خلیج فارس که "شورای عربی تکامل منطقه‌ای" آن را برگزار کرد، گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در مسیر مبارزه با تروریسم و حمایت از صلح در منطقه هستند.

وی افزود: این جلسه در سایه چالش‌هایی که جهان به دلیل افراط‌گرایی و همچنین پیامدهای کرونا با آن مواجه است مسئله مهم و سازنده‌ای است. من دوست دارم با تمام حامیان صلح به خاطر نقششان در روند صلح دیدار کنم.

گانتس گفت: صلح پاسخ استراتژیک و بهتری برای مقابله با ایران و نظام‌های مشابه است. ایمان دارم که ما قوی‌تر از آن‌ها هستیم. باید فکر کنیم و از طریق رسیدن به صلح و ثبات دنبال راه‌هایی برای مقابله با گروه‌های تندرو در منطقه باشیم. مادامی که دیدگاه و گفتگو و پیشنهاداتی داشته باشیم در مقابله با آن‌ها قوی‌تر خواهیم بود.

وی گفت: معتقدم که صلح از طریق مذاکره، قوی و ممتاز و گسترده‌تر خواهد بود. صلح کنونی با امارات و بحرین با همکاری مشترک به تحولات استراتژیک مثبت برای تمام منطقه منجر می‌شود.

گانتس گفت: ما امکانات ممتاز و پیشرفته‌ای در علوم، پزشکی و تمام زمینه‌ها داریم. 

این مصاحبه بعد از آن صورت می‌گیرد که اخیرا بحرین و امارات توافق صلح با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

گانتس همچنین ترکیه را به برهم زدن ثبات منطقه و تلاش علیه صلح متهم کرد و خواهان اعمال فشار بین‌المللی برای تغییر رفتار ترکیه شد.

رژیم صهیونیستی علنا از ترکیه انتقاد نمی‌کند چراکه روابط تجاری و دیپلماتیک میان دو طرف به رغم حمایت آنکارا از فلسطینی‌ها ادامه دارد.

گانتس مدعی شد ترکیه و ایران مانع تقویت صلح هستند و از حملات منطقه‌ای حمایت می‌کنند.

اشاره وی به مداخله ترکیه در شمال سوریه، مدیترانه شرقی، لیبی و ارتباط با حماس است.

وی افزود: مسئله ترکیه بسیار پیچیده است چراکه ترکیه عضو ناتو است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار