کد خبر: ۵۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
سخنگوی ستاد تنظیم بازار از ترخیص کالاهای اساسی گروه یک ارزی به شیوه اعتباری خبر داد.

به گزارش آرانیوز، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور در بندرعباس داشتیم، مصوب شد تا کالاهای اساسی و ضروری مردم که در گروه یک ارزی قرار دارند، به شیوه اعتباری ترخیص شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: بانک مرکزی موظف شد بدون فوت وقت نسبت به صدور کد رهگیری و کد منشأ ارز اقدام کند تا کسانی که توانایی دارند نسبت به ترخیص کالا به صورت اعتباری اقدام کنند، و ظرف سه ماه آینده ارز آنها تأمین شود.

وی در خصوص مهمترین مصوبات ستاد تنظیم بازار، افزود: رصد و پایش آخرین وضعیت قیمت کالاهای اساسی و ضروری و روند تأمین آنها در جلسه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت.

کلامی ادامه داد: در جلسه پیشین ستاد مقرر شد؛ جلسات ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت حداقل ماهی یک بار تشکیل شود که در همین راستا و همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور روز شنبه بازدیدی از بندر شهید رجایی بندرعباس انجام و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور ادامه داد: ترخیص و تأمین ارز برای کالاهایی حتی مانند روغن خام نیز تسهیل خواهد شد و فرآیندهای بازاررسانی آنها به راحتی انجام می‌شود.

وی در خصوص تأمین مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید نیز گفت: قرار شد تأیید ارزی کالاهایی که تا قبل از ۵ مهرماه ۱۳۹۹ در بنادر موجود است را بانک مرکزی انجام دهد و مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولیدی به همین شکل ترخیص شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار