کد خبر: ۵۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: دولت تاکنون نه تنها برای برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ردیف بودجه‌‎ای در نظر نگرفته بلکه هیچ لایحه‌ای در این زمینه نیز به مجلس ارائه نکرده که همه این موارد بیانگر نبود اهتمام در دولت برای اجرای سند تحول است.

به گزارش آرانیوز، سید محمد مولوی با انتقاد نسبت به عملکرد دولت‌ها طی 9 سال گذشته پس از ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: این سند با وجود تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری به صورت کامل اجرا نشده و هنوز برخی زیرنظام‌های آن از جانب دولت تدوین نشده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در حال حاضر متر و معیاری برای اندازه‌گیری میزان اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: یکی از اقداماتی که مجلس و کمیسیون آموزش بر آن اهتمام دارد تعیین شاخص‌های دقیق برای اندازه گیری میزان اجرایی شدن سند تحول است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سند تحول نیاز به یک ضمانت اجرایی مشخص دارد تا مجلس بتواند در حوزه نظارت نیز به صورت جدی بر نحوه اجرای آن نظارت داشته باشد.

دستگاه اجرایی مخاطب سند تحول فقط آموزش و پرورش نیست 

مولوی تصریح کرد: البته دستگاه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فقط وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه دستگاه‌های مختلفی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز در این زمینه شرح وظایفی دارند.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رفت دولت برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته به مجلس لایحه ارائه می‌کرد ولی اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: یکی دیگر از ایرادات وارد به دولت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عدم اختصاص ردیف بودجه‌ای برای اجرای این سند است که این مسئله نشان می‌دهد، دولت عزمی برای اجرای سند طی سال‌های اخیر نداشته است./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار