کد خبر: ۵۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۷ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

به گزارش آرانیوز، دکتر سیما سادات لاری اظهار کرد: از دیروز تا امروز 4 مهر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3 هزار و 563 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 708 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 439 هزار و 882 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 207 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 25 هزار و 222 نفر رسید البته خوشبختانه تاکنون 369 هزار و 842 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

به گفته لاری 4023 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون 3 میلیون و 879 هزار و 640 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام وی استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید

لاری تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان مواد دخانی، در صورت ابتلا به ویروس کرونا، عوارض شدیدتری از بیماری را تجربه می‌کنند و میزان مرگ‌ومیر در مبتلایان به بیماری کرونا در این گروه، بیش از سایر افراد است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین خانواده‌های این افراد، به دلیل مواجهه‌های مستمر و طولانی با دود مواد دخانی، خطر بالاتری از نظر ابتلا به بیماری کرونا دارند؛ بنابراین اقدام به ترک دخانیات در این برهه زمانی، به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا در کشور، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت خودداری مردم از استعمال مواد دخانی از قبیل قلیان، سیگار، پیپ و ... از مردم درخواست کرد از حضور در اماکن عرضه دخانیات از جمله قلیان‌سراها خودداری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار