کد خبر: ۵۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی تسریع در احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی میل نادر زابل را با قابلیت افزایش تا ۱۰۰۰ مگاوات پیگیری می‌کند.

به گزارش آرانیوز، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی، مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون، رمضانعلی سنگدوینی رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون و سهراب گیلانی عضو کمیسیون انرژی به منظور نظارت میدانی از "نیروگاه بادی میل نادر زابل" به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند.

بنابراین گزارش، مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح این نظارت میدانی، گفت: به منظور پیگیری سوال حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل از وزیر نیرو در رابطه با "تسریع در احداث نیروگاه بادی میل نادر زابل" به استان سیستان و بلوچستان سفر کردیم تا مطابق سیاست‌های مجلس یازدهم مشکلات و مسائل به صورت نظارت میدانی پیگیری شوند.

مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی میل نادر با قابلیت افزایش تا ۱۰۰۰ مگاوات تسریع شده اما مسئله حائزاهمیت برای کمیسیون انرژی اتمام احداث آن در زمان اعلام شده است.

به گفته وی اکنون گروه سازنده این نیروگاه، منتظر فروکش کردن سرعت باد هستند تا جرثقیل‌ها بتوانند تجهیزات اصلی را نصب کنند.

شریعتی با اشاره به بازدید از خط لوله اصلی 36 و 24 اینچی گازرسانی زاهدان به زابل و پیگیری روند گازرسانی به شهرستان زابل، افزود: براین اساس نیمی از این خط لوله از زاهدان تا سه راه زابل – نهبندان کشیده شده است و نیمه دیگر نیز از سه راه به زابل می‌رسد که در بخش اول احداث 20 کیلومتر خط لوله و در بخش دوم 58 کیلومتر خط لوله همچنان باقی مانده است به همین دلیل کمیسیون انرژی پیگیری می‌کند تا 70 تا 80 کیلومتر خط لوله باقی مانده نیز ایجاد شده تا گازرسانی به مردم زابل تسریع شود.  

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدی دیگر در استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد: احداث سایت آبرسانی به 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی، کار بزرگی است که می‌تواند در شکوفایی کشاورزی استان نقش مهمی را ایفا کند./

 
سفر کمیسیون انرژی به استان سیستان و بلوچستان
 
سفر کمیسیون انرژی به استان سیستان و بلوچستان
 
سفر کمیسیون انرژی به استان سیستان و بلوچستان

پایان پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار