کد خبر: ۵۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خبر داد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از امضای تفاهمنامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استاندار یزد به منظور اجرا و تکمیل ۳۸ طرح در راستای تحقق جهش تولید خبر داد.

آرانیوز-یزد-سیدمجتبی حسینی پور با اشاره به جزئیات تفاهم نامه تأمین مالی ۳۸ طرح جهش تولید استان یزد بین استاندار یزد و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: با تکمیل طرح‌های جهش تولید در استان یزد که به طور متوسط بالای ۷۵ درصد پیشرفت دارند، زمینه اشتغال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: صنعت و معدن، توسعه اقتصاد دانش بنیان، آب و کشاورزی، گردشگری، انرژی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محورهای طرح‌های جهش تولید در استان یزد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، پروژه‌های جهش تولید در استان یزد را شامل ۱۶ طرح عمرانی و ۲۲ طرح اقتصادی برشمرد و عنوان کرد: از این تعداد، چهار طرح تأمین برق، هشت طرح مرتبط با آبرسانی و احداث تصفیه خانه آب، دو طرح مرتبط با شبکه گاز ۱۱ طرح مرتبط با احداث واحدهای اقامتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و نیز مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، ۱۲ طرح بزرگ عمرانی و یک طرح در حوزه علم و فناوری است.

حسینی پور، مهمترین این طرح‌ها را شامل بهسازی محور یزد - خاتم، باند دوم جاده اردکان - چوپانان، سد مخزنی هرات، احداث آب شیرین کن شهر بافق، جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره فولاد در استان در قالب چهار طرح بزرگ صنعتی، تولید شمش طلا و نقره، توسعه پروژه‌های مردمی پایگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان، تولید انواع پودرهای صنعتی و معدنی، تولید کربن فعال در هرابرجان هرات و نیز کمک به مرمت و تأمین زیرساخت کارخانه نوآوری درخشان در راستای گسترش اقتصاد دانش بنیان در استان ذکر کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، اجرای کامل این طرح‌ها در مجموع بیش از ۱۱ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان به افزایش تولید در استان یزد کمک خواهد کرد.

حسینی پور یادآور شد: منابع مالی برای تمام این ۳۸ پروژه در قالب اعتبارات ملی، استانی، بودجه شرکت‌های دولتی، تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت از محل منابع داخلی مؤسسه عامل و سرمایه گذاری بخش خصوصی دیده شده است که در قالب بیش از ۹۸۰ میلیارد تومان اعتبارات ریالی و بیش از ۱۲۹ میلیون دلار اعتبارات ارزی تأمین خواهد شد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: ۱۱۳ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات از منابع بودجه عمومی کشور تأمین خواهد شد و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به منظور تأمین یارانه سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی، تأمین مالی از محل تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت از محل منابع داخلی مؤسسه عامل، سرمایه گذاری بخش خصوصی و بودجه شرکت‌های دولتی را از دیگر محل‌های تأمین منابع مالی ذکر کرد.

دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد، بهره گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، بالفعل کردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های مندرج در سند آمایش سرزمین استان و تأمین سرمایه در گردش طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و معدنی در انتخاب این طرح‌ها برای استان مد نظر قرار گرفته است.

حسینی پور، تکمیل و توسعه واحدهای صنعتی بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی با هدف ارتقا ظرفیت، فناوری و کیفیت تولید توسعه صادرات صنعتی و معدنی و توسعه و تکمیل زنجیره تولید محصولات صنعتی و معدنی را از دیگر راهبردهای جهش تولید در استان یزد برشمرد.

وی، پیش بینی تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری، پیش بینی کمیته‌های بررسی و رفع موانع پروژه‌های مصوب در چارچوب ضوابط و مقررات و قرار گرفتن اولویت پروژه‌های مصوب در روند تخصیص بودجه از محل اعتبارات استانی و یا شرکت‌های دولتی را از اقداماتی دانست که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای بهره برداری به موقع این پروژه‌ها در نظر گرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار