کد خبر: ۵۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
دادستان یزد:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با ابراز ناخرسندی از بدعهدی صرافان پایتخت نشین در مورد تجار یزدی گفت: بانک مرکزی صرافان هم‌استانی برای مبادلات ارزی انتخاب کند.

آرانیوز-یزد-محمدرضا حدادزاده، پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای خانه صنعت و معدن استان یزد، نشست با صنعتگران، تولید کنندگان و کارآفرینان را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: تداوم و استمرار جلسات مشترک و آشنایی دقیق با موانع و مشکلات تولید، دید مسئولان قضائی را برای حمایت از فعالان این عرصه باز می‌کند.

وی با اشاره به نگاه حمایتی مجموعه قضائی استان از تولید و اشتغال بیان کرد: علاوه بر مجموعه قضائی در استان، آنچه کاملاً واضح و مبرهن است، حمایت کامل استاندار و ادارات تحت امر و حتی مجموعه‌های نظارتی و امنیتی است که گزارش‌های آنان با هدف رفع مشکل و موانع تولید به دادستانی واصل می‌شود.

دادستان یزد، برخی از مشکلات در مسیر تولیدکنندگان را ناشی از مسائل کلان اقتصادی در کشور ذکر کرد و گفت: باید با اتکال به خداوند، همت مردم و حمایت صنعتگران و تولیدکنندگان از این برهه تاریخی عبور کرد.

حدادزاده، تجارت را پیوست تفکیک ناپذیر صنعت دانست و عنوان کرد: بدون شک فعالان اقتصادی در عرصه صنعت و تولید باید به مبانی تجارت برای حل و فصل مشکلات ارزی، انجام تعهدات مالی و قوانین این عرصه در مراودات خارجی آگاه باشند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد با اعلام ناخرسندی از مشکلی که در پی بدعهدی تعدادی از صرافان پایتخت نشین برای تجار یزدی ایجاد کرده‌اند، گفت: باید رایزنی کرد تا در مراحل بعدی تا آنجا که امکان دارد با همکاری بانک مرکزی صرافان هم استانی برای مبادلات ارزی اعلام و انتخاب شوند ضمن اینکه مستندات عدم پایبندی به تعهد صرافی‌های مذکور در پایتخت به دادستانی یزد ارسال شود تا با ارسال نیابت در جهت استیفای حقوق پایمال شده تجار متعهد یزدی اقدام قضائی صورت پذیرد.

وی بر لزوم حرکت استان به سمت اشتغال پایدار بومی تأکید کرد و اظهار داشت: آنچه بعضاً در برخورد با کوره‌های آجرپزی و برخی دیگر از مشاغل صورت می‌گیرد ممانعت از تولید نیست بلکه حرکت به سمت اشتغال بومی پایدار است که باید با عنایت و همکاری صاحبان این حِرَف و مشاغل ایجاد شود.

حدادزاده با اشاره به مشکلات اجتماعی و بعضاً امنیتی ناشی از حضور اتباع بیگانه و افراد غیر بومی در استان عنوان کرد: رشد و افزایش برخی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، اختلال فرهنگ‌ها و برخی از مشکلات مربوط به حاشیه نشینی ناشی از این مسئله است که نیاز به مدیریت دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار