کد خبر: ۵۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان:
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به تشکیل ۸۹ پرونده سقط جنین در این استان طی امسال، گفت: آمار مراجعات نزاع نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

آرانیوز-خرم آباد-حمیدرضا نظیفی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس آمار موجود در پنج ماهه نخست سال جاری سه هزار و ۴۳۲ مصدوم تصادفات جرحی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

کاهش ۲۷ درصدی مراجعات تصادفات جرحی

وی، گفت: در پنج ماهه ابتدایی امسال از کل مراجعین تصادفات جرحی ۸۲۷ نفر زن و ۲ هزار و ۶۰۵ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین تصادفات به پزشکی قانونی چهار هزار و ۷۳۱ نفر بود، ۲۷ درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: آمار معاینات تصادفات جرحی در پنج ماهه نخست سال گذشته چهار هزار و ۷۳۱ مورد بوده که شامل هزار و ۳۳۸ زن و سه هزار و ۳۹۳ مرد بوده است.

افزایش ۱۱ درصدی آمار مراجعات نزاع

نظیفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس آمار موجود در پنج ماهه نخست سال جاری هفت هزار و ۵۱۶ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، افزود: در پنج ماهه ابتدایی امسال از کل مراجعین نزاع دو هزار و ۱۳ نفر زن و پنج هزار و ۵۰۳ نفر مرد بودند.

وی، بیان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانونی شش هزار و ۷۴۲ نفر بود، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، عنوان کرد: آمار معاینات نزاع در پنج ماهه نخست سال گذشته شش هزار و ۷۴۲ مورد بوده که شامل هزار و ۵۲۶ زن و ۵ هزار و ۲۱۶ مرد بوده است.

تشکیل ۸۹ پرونده سقط جنین

نظیفی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بر اساس آمار موجود در پنج ماهه نخست امسال ۸۹ پرونده برای سقط درمانی در پزشکی قانونی استان تشکیل و در نهایت منجر به صدور ۵۷ مجوز برای سقط شده است، گفت: از این تعداد ۲۶ مورد عدم مجوز صدور و شش مورد هم عدم پیگیری ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد مجوز سقط جنین در پنج ماهه سال گذشته ۷۶ مورد بوده است، گفت: آمار صدور مجوز سقط جنین در پنج ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به اینکه در پنج ماهه سال گذشته ۹۰ پرونده برای سقط درمانی تشکیل شده بود که از این تعداد، ۷۶ مورد واجدالشرایط بوده و مجوز برای آن‌ها صادر شده است، تصریح کرد: شش مورد عدم صدور و هشت مورد عدم پیگیری ثبت شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار