کد خبر: ۵۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
معاون علوم پزشکی گلستان خبرداد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از ۱۰ مهرماه واکسن آنفلوانزا در همه استان های کشور و در گلستان توزیع می شود.

آرانیوز-گرگان-پانیذ صدرایی بعدازظهر شنبه در خصوص جزئیات توزیع واکسن آنفلوانزا اظهارکرد: با توجه به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک به جهت جلوگیری از سرایت کرونا از سوی مردم، تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه مردم، ضرورت ندارد.

وی افزود: ۱۶ میلیون عدد واکسن آنفلوانزا در کشور با ارز دولتی با قیمت ۵۰ هزار تومان در دسترس سایر هموطنان قرار خواهد گرفت که افراد می توانند با ارائه کارت ملی و ثبت نام در سامانه مورد نظر، به داروخانه های سراسر کشور مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

صدرایی ادامه داد: در مرحله اول توزیع واکسن آنفلوانزا، تعداد ۵.۲ میلیون واکسن آنفلوانزا با نام علمی Influ Vac به صورت رایگان از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مراکز بهداشتی توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مرحله، تمام مادران باردار، همه پرسنل بهداشتی، درمانی، خدماتی، اداری، و انتظامات شاغل در بیمارستان های دولتی با هماهنگی معاونت درمان، همه گروه های اولویت دار که زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند مانند بیمارستان های غیردولتی، خصوصی و خیریه، همه پرسنل خانه های بهداشت و اورژانس ۱۱۵، واکسن را دریافت خواهند کرد.

صدرایی بیان کرد: پرسنل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست که با پرندگان ارتباط دارند، پرسنل بهداشتی درمانی سایر سازمان ها و ادارات دولتی با هماهنگی و معرفی نامه از دستگاه مربوطه، پرسنل نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی شاغل در بخش های بهداشتی با نظر اداره بهداشت و درمان از دیگر افرادی هستند که واکسن رایگان تزریق می کنند.

وی یادآورشد: همچنین واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، بیمارانی که دچار ضعف در سیستم ایمنی بدن هستند مانند بیماران سرطانی، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، افرادی که پیوند اعضا انجام داده اند با هماهنگی معاونت درمان و انجمن های مربوطه، واکسن توسط مراکز بهداشت توزیع می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه گفت: درصورتی که نیاز کشور، بیش از این تعداد واکسن باشد، با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان، واکسن با قیمت ارز نیمایی خریداری و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار