کد خبر: ۵۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان نسبت به دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

به گزارش آرانیوز نظرسنجی مشترک ان پی آر، پی بی اس نیوزآور و موسسه ماریست حاکی است که جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در رقابت های انتخاباتی 2020 پیشتاز است.

بر اساس این گزارش بایدن با کسب 52 درصد حمایت افکار عمومی در برابر 43 درصد ترامپ، پیشتازی 9 درصدی را نسبت به نامزد حزب جمهوریخواه ثبت کرده است. این برای نخستین بار است که نظرسنجی در بین رای دهندگان احتمالی انجام شده است.

بیشتر بخوانید

بایدن در بین رای دهندگان مستقل 21 درصد نسبت به ترامپ پیشی گرفته و 57 درصد آرا را در اختیار دارد، این رقم برای ترامپ به 36 درصد رسیده است. ترامپ در انتخابات 2016 توانست رای مستقل ها را با اختلاف 4 درصد نسبت به هیلاری کلینتون، جلب کند.

باید همچنین توانسته است نظر مثبت 51 درصد افراد بالای 65 سال را جذب کند این رقم برای ترامپ به 47 درصد رسیده است. ترامپ در انتخابات 2016 توانسته است 52 درصد آرا افراد بالای 65 سال را کسب کند. این رقم برای کلینتون به 45 درصد رسیده بود.

رئیس‎جمهور ایالات متحده آمریکا دیشب در سخنانی مدعی شد که واشنگتن تعداد نظامیان خود در عراق را کاهش داده است.

ترامپ همچنین گفت که به زودی تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز به کمتر از 4000 نفر کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه به توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و مدعی شد: هفت یا هشت کشور به توافق عادی سازی روابط با اسرائیل خواهند پیوست.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که به احتمال قوی، دولت کویت به زودی روابط خود را با اسرائیل عادی سازی می‌کند.

ترامپ در پی بسته شدن قرارداد نفتی یک شرکت آمریکایی با شبه نظامیان کُرد سوریه تصریح کرد: شاید با کردها درباره نفت سوریه به توافق برسیم.

وی بار دیگر از رای گیری پستی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 انتقاد کرد و گفت: رای‌گیری از طریق پست عادی و معمولی باعث تقلب در نتایج انتخابات خواهد شد.

ترامپ بارها بدون ارائه سند و مدرک مدعی شد که دموکرات ها قصد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را از طریق رای گیری پستی دارند. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار