کد خبر: ۵۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
در نشست جمعی از نمایندگان تهران با مسئولان شهرداری، اوقاف، بهزیستی، فرماندار شهرری و بخشدار کهریزک، وضعیت مرکز درمانی هاشمی‌نژاد پس از ۵ سال بلاتکلیفی تعیین تکلیف و مقرر شد پل باقرشهر تا پایان دی‌ماه افتتاح و اعتبار روکش آسفالت خیابان شهید رجایی تا آرادکوه در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ و لکه‌گیری آن هم در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش آرانیوز، نشست جمعی از نمایندگان تهران با مسئولان شهرداری، اوقاف و بهزیستی تهران و فرماندار شهرری و بخشدار کهریزک امروز ( ( چهارشنبه، 26 شهریورماه ) به منظور بررسی مشکلات شهرستان ری، کهریزک و اختلافات میان بهزیستی و سازمان اوقاف در مورد وضعیت مرکز درمانی هاشمی‌نژاد کهریزک برگزار شد.

سید نظام‌الدین موسوی، عضو مجمع نمایندگان استان تهران در این نشست با اشاره به بازدیدهای نمایندگان تهران از مناطق مختلف این کلانشهر، گفت: جمعی از نمایندگان با حضور مسئولان مربوطه در هر بخش به طور مداوم بازدیدهایی را از مناطق مختلف استان تهران دارند و سپس جلساتی را در مجلس برای ایجاد هماهنگی‌ها و رفع مشکلات برگزار می‌کنند.

 
نشست مجمع نمایندگان استان تهران با دکتر محمد باقر قالیباف

وی با اشاره به بازدید اخیر مجمع نمایندگان استان تهران از کهریزک، افزود: در این بازدید در جریان مشکلات مردم قرار گرفتیم؛ کهریزک جزو بخش‌های بزرگ و پرجمعیت حاشیه تهران است که بخش عمده مشکلات و مسائل کلانشهر تهران به آن سرازیر می‌شود.

موسوی ادامه داد: آرامستان تهران (بهشت زهرا)، دفن زباله و وجود آرادکوه مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و در عین حال با مسائلی مانند حاشیه‌نشینی و حضور اتباع بیگانه مواجه هستیم؛ بازدیدهای میدانی را از چند نقطه کهریزک داشتیم، مسائل  و مشکلات زیاد بود و قرار شد با حضور فرماندار و بخشدار در نشستی مشکلات را بررسی و پیگیری کنیم که امیدواریم با هماهنگی و همراهی مسئولان تا جایی که مقدور است رفع شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نخستین مشکل مربوط به شهرداری تهران است که چندین پروژه نیمه تمام و همچنین تعهداتی که برعهده اش بوده را انجام نداده است.

وی با انتقاد از اینکه مرکز درمانی هاشمی‌نژاد به مدت 5 سال تعطیل است و باید برای بازگشایی آن چاره‌اندیشی کنیم، گفت: نیت واقف و حقوقی باید تأمین شود.

بوی بد تهران نیاز به هزینه کردن نداشت

سید علی یزدی‌خواه در ادامه با انتقاد از اینکه شهرری تا کی باید تاوان بی‌توجهی نسبت به جانمایی آرامستان تهران را بدهد، گفت: بوی بد تهران نیاز به هزینه کردن نداشت، متأسفانه 110 میلیارد تومان برای آن بودجه پیش‌بینی شد در حالی که جانمایی بهشت زهرا مربوط به دهه 40 است و نیاز است منتقل شود.

 
نشست مجمع نمایندگان استان تهران با دکتر محمد باقر قالیباف

وی با انتقاد از اینکه شهرداری تهران کار عمرانی خاصی را برای ری انجام نداده، تصریح کرد: آلودگی‌های زیست محیطی در اطراف روستاهای نزدیک به آرادکوه زیاد است و نیاز است به این موضوع توجه شود.

یزدی‌خواه با تأکید بر ضرورت تأمین بودجه پل غیرهمسطح باقرشهر یادآور شد: آخر آذر ماه ما به این موضوع ورود خواهیم کرد؛ شهرستان ری به حد کافی مشکلات سرریز تهران را تحمل می‌کند و هیچ منطقه‌ای در پایتخت 80 کمپ ترک اعتیاد ندارد و ما موافق تبدیل مرکز درمانی هاشمی نژاد به مرکز درمانی و بیمارستان هستیم که به مردم منطقه خدمات رسانی کند و نباید این فضا بیش از این معطل بماند.

مسائل ملی را می‌توان در بودجه سالانه دید

مجتبی توانگر در ادامه با یادآوری مشکلات کهریزک گفت: باید به مسائل کلان مانند سوزاندن زباله به صورت ملی نگاه کرد و در بودجه لحاظ شود، مسائل ملی را می‌توان در بودجه سالانه دید و مقدمات آن را در فراکسیون مدیریت شهری مهیا کرد.

توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری در ادامه با انتقاد از اینکه عمده مشکلات پایتخت به شهرستان ری تحمیل شده و رفع آنها مطالبه جدی مردم است، افزود: یکی از مشکلات اساسی تعهدات در زمان توسعه بهشت زهرا حدود 10 سال پیش است که برخی از آنها اجرایی نشد و در چند سال اخیر صورت جلسه‌ای که به تأیید شورای شهر تهران رسید رها شد و هیچ بندی از آن اجرا نشد.

 
نشست مجمع نمایندگان استان تهران با دکتر محمد باقر قالیباف

وی ادامه داد: 160 هکتار از بهترین اراضی و زمین‌های مردم تبدیل به آرامستان برای مردم پایتخت شد، در این رابطه نیاز است به تعهدات عمل شود؛ پروژه تقاطع پل غیرهمسطح باقرشهر بلاتکلیف مانده و گویا پیمانکار از مجموعه خارج و پروژه تعطیل شده است.

معاون استاندار تهران با اشاره به ایجاد شهر آفتاب گفت: در ورودی کهریزک باید رینگی ایجاد می‌شد اما بعد از 5 سال پروژه رها و باعث نارضایتی مردم کهریزک شده است. همچنین ورودی آزادراه تهران- قم مسدود است و تأمین اعتبار نشده است.

توکلی با اشاره به دفن زباله در مجموعه آرادکوه یادآور شد: قرار بود روکش آسفالت از شهرستان ری تا آرادکوه انجام شود اما تنها دو مرتبه انجام و رها شد؛ ورودی کهریزک و زیرگذر مشکل دیگری است و بیشترین تصادفات را داریم.

وی ادامه داد: 33 هکتار  از اراضی 160 هکتاری تبدیل به بوستان شده و قرار بود به عنوان فاصله بین شهر و بهشت زهرا ایجاد شود اما 33هکتار کماکان همچنان بلاتکلیف است؛ درخواست شده 500 هکتار مجدد در شهرستان ری آرامستان ایجاد شود و مقدمات تحویل زمین در شهرداری تهران پیگیری می‌شود. درخواست ما این بود آن را در چند نقطه از تهران جانمایی شود اما علیرغم مخالفت ما تأکید می‌کنند مکان برای دفن نداریم و نیاز است پروژه تقاطع غیرهمسطح جزو پروژه‌های اولویت دار پس از 10 سال قرار گیرد و به عنوان پروژه مهم تعیین تکلیف شود.

اجازه هرگونه بارگذاری جدید برای شهرستان ری را نمی‌دهیم

معاون استاندار تهران با تأکید بر اینکه اجازه هرگونه بارگذاری جدید برای شهرستان ری را نمی‌دهیم، گفت: باید مرکز درمانی هاشمی نژاد تبدیل به مرکز درمانی 16 ساعته و بر اساس وقفنامه عمل شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار