کد خبر: ۵۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

به گزارش آرانیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت خواستار اجرای ماده 234 برای رسیدگی به استنکاف رئیس‌جمهور از معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به گذشت بیش از 4 ماه از بلاتکلیفی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» و به هم‌ریختگی شدید بازار کالاهای مصرفی و نابسامانی در زنجیره تولید و تامین مایحتاج اساسی مردم و از سوی دیگر پاسخگو نبودن دولت، این در خواست ارائه شده است.

وی در تشریح متن درخواست ماده 234 قانون آیین‌نامه مجلس که در سامانه قانون‌گذاری مجلس ثبت شده و در حال جمع آوری امضا توسط نمایندگان است، توضیح داد: برابر اصل 135 قانون اساسی و تبصره (2) ماده 24 آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی، چناچه وزارتخانه‌ای به هر دلیل فاقد وزیر باشد، رئیس‌جمهور موظف است، حداکثر ظرف  سه ماه وزیر مربوطه را معرفی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این در حالی است که با وجود گذشت بیش از یک ماه از پایان مهلت قانونی، همچنان وزارت صمت با سرپرست اداره می‌شود که خلاف صریح قانون است. بنابراین درخواست اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس درباه استنکاف از قانون را داریم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس ماده 234 هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود. کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار