کد خبر: ۵۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
پس از اینکه دو عضو شورای شهر صدرا مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند و نمی توانند در جلسات شورا شرکت کنند دیگر عضوها نیز در اقدامی عجیب قصد استعفا دارند.

آرانیوز-شیراز-چندی پیش دادگستری استان فارس نسبت به دستگیری دو نفر از اعضای شورای شهر فعالی صدرا اقدام کرده بود و حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس نیز با اشاره به اینکه دادگستری استان فارس همواره مبارزه با فساد را با جدیت و قاطعیت دنبال کرده است گفته بود که این دو عضو فعلی شورای شهر صدرا پیرو گزارشات رسیده و با اتهامات مشخص با دستور قضائی بازداشت شدند.

وی همچنین از بازداشت دو نفر دیگر از هم‌دستان این افراد که در فراهم کردن مقدمات فساد همکاری داشته‌اند خبر داد و بیان کرد: پرونده در حال انجام تحقیقات تکمیلی تحت نظارت بازپرس ویژه است.

این در حالی بود که اهالی شهر صدرا نیز با راه اندازی گروه‌های مختلفی در فضای مجازی نسبت به اقدامات اعضای شورای شهر صدرا نه تنها گلایه مند بودند بلکه روزانه گزارش‌هایی از نارضایتی‌های مردمی در فضای مجازی را منتشر می‌کردند.

لازم به ذکر است مشکلات مختلف عمرانی، عدم بهره برداری از تصفیه خانه صدرا، طراحی نامناسب شهری، سیستم حمل و نقل عمومی بی کیفیت و فاقد امکانات لازم و حداقلی و.. تنها برخی از مشکلاتی است که مردم به آن اشاره می‌کردند و به عنوان سندی برای عملکرد ضعیف اعضای شورای شهر به آن استناد می‌شد.

آخرین تحولات این پرونده نشان می‌دهد که این دو عضوی که تحت پیگرد قضائی قرار دارند با صدور قرار مناسب، اجازه شرکت در جلسات شورای شهر صدرا را نخواهند داشت و پس از آن اعضای شورای شهر نیز قصد استعفای دسته جمعی دارند.

موضوع استعفا مطرح بوده اما هنوز قطعی نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا در خصوص این شایعه گفت: موضوع استعفای اعضای شورای شهر صدرا مطرح است و هنوز این موضوع به قطعیت نرسیده است با این حال اعضا به دنبال محقق کردن این خواسته‌اند.

حمیدرضا صادقی در ادامه بیان کرد: از جمله دلایلی که اعضای شورای شهر صدرا بر خواسته خود که استعفا از شورای شهر هستند پافشاری می‌کنند این است که شهر صدرا به علت محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای که دارد در کنار حجم وسیعی از مشکلاتی که در این شهر وجود داشته با شرایط حاضر امکان اداره آن فراهم نیست از این رو به دنبال تحقق این خواسته‌اند که از شورای شهر صدرا استعفا دهند.

اینکه اعضای شورای شهر صدرا با توجیه نبود بودجه و افزایش مشکلات به دنبال این هستند که از نمایندگی مردم در شورای اسلامی شهر صدرا شانه خالی کنند هیچ گاه در نزد افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

لازم به یادآوری است که پیش از آنکه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها برگزار شود شهر صدرا با مشکلات مختلفی مواجه بود و اعضای فعلی شورای شهر نیز با آگاهی از این مشکلات و در راستای برطرف شدن مشکلات آحاد مختلف مردم پای در صحنه گذاشته بودند اما چرا اکنون و در زمانی که تنها نزدیک به ۱۰ ماه تا پایان مدت زمان قانونی شوراهای اسلامی شهرها باقی مانده اقدام به استعفا کرده‌اند؟ این در حالی است که همان گونه که ذکر شد مدتی قبل دادگستری فارس در پی اطلاع مقامات ذی‌ربط نسبت به دستگیری دو عضو شورای شهر صدرا با اتهامات مشخص اقدام کرد و اکنون خبر استعفای تمامی اعضای شورای شهر هفت‌نفره صدرا به گوش می‌رسد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار