کد خبر: ۵۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
استاندار خراسان شمالی مطرح کرد
استاندار خراسان شمالی رشد شاخص‌های اقتصادی در استان را قابل قبول توصیف کرد و گفت: فعالیت در حوزه اجتماعی بسیار سخت است لذا فعالیت‌های فرهنگی خراسان شمالی قابل قبول نبوده است.

آرانیوز-بجنورد-محمد علی شجاعی ظهر امروز در نشست خبری که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حال پیگیری ساخت بیمارستان راز و جرگلان هستیم و این جزو پروژه‌هایی است که قرارگاه خاتم اجرای آن را پذیرفته و سپاه نیز ۲ میلیارد تومان قول مساعدت داده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به مکان‌یابی بیمارستان بیان کرد: چند نقطه برای تأسیس بیمارستان مشخص شده و آنچه به نفع مردم باشد انتخاب می‌شود لذا طی چند روز آینده مکان آن اعلام خواهد شد.

به دلیل اعتراض مردم پروژه را متوقف کردیم

وی در ادامه به موضوع محل دفن زباله بجنورد و کارخانه کمپوست اشاره داشت و افزود: انتخاب محل دفن زباله، موضوعی علمی است و نیازمند ارزیابی زیست محیطی دارد.

شجاعی با تاکید بر اینکه اعتنا به صحبت‌های مردم وظیفه مسئولان است، گفت: به دلیل اعتراض مردم کار را متوقف کردیم تا مکان‌های دیگری بررسی شود هرچند تا امروز مکان دیگری مطالعه نشده است اما این کار را به دقت انجام خواهیم داد تا بهترین محل برای دفن زباله مشخص شود.

در عزل و نصب‌ها فشاری وجود ندارد

استاندار خراسان شمالی در خصوص شایعه ایجاد فشار برای برخی انتصاب‌ها بیان داشت: برای انتصابات به هیچ وجه فشار پذیر نیستم و تاکنون هیچ نماینده مجلسی برای انتصاب و عزل شخصی با بنده، نه شفاهی و نه کتبی صحبت نداشته است.

وی در ادامه با انتقاد از صنایع استان افزود: صنایع بزرگ استان راه خودشان را رفته‌اند و کاری به استان نداشته‌اند در حالی که صنایع در دیگر استان‌ها وظایف اجتماعی مهمی بر دوش دارند.

شجاعی تاکید کرد: مگر ما صنعت ایجاد کرده و برایشان زیرساخت فراهم کرده‌ایم تا چند نفر در تهران بنشینند و حقوق چند ده میلیونی بگیرند؟ صنایع چه کاری برای استان کرده‌اند؟ استان وقتی به جایی می‌رسد که منافع مردم در اولویت باشد در حالی که اکنون در خراسان شمالی این طور نیست و هر کسی بنا بر منافعش موضع‌گیری می‌کند.

خراسان شمالی در شاخص‌ها رشد کرده است

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی رشد شاخص‌های اقتصادی در استان را قابل قبول توصیف کرد و تصریح کرد: فعالیت در حوزه اجتماعی بسیار سخت است زیرا مانند سایر حوزه‌ها نمی‌شود علمش را از کشوری دیگر یاد گرفت و اجرایش کرد به همین دلیل فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خراسان شمالی قابل قبول نبوده است.

وی افزود: حتی برای کار فرهنگی نیز نیاز به زیرساخت‌هایی داریم که این زیرساخت‌ها در خراسان شمالی وجود ندارد لذا ابتدا باید آنها را به وجود آورد.

شجاعی ادامه داد: در خصوص معدن آلبلاغ اسفراین به هیچ وجه کوتاه نیامده‌ایم زیرا سر و سامان دادن به آن از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است لذا در چهارشنبه هفته جاری رئیس شرکت بهره بردار معدن برای تعیین تکلیف موضوع به استان سفر می‌کند.

استاندار خراسان شمالی در پاسخ به علت وضعیت قرمز استان در شیوع کرونا گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا نگاه ما اینگونه بود که باید به مانند وضعیت قرمز عمل کنیم اما در ادامه با توجه به پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی شدید ناشی از تعطیل بودن حوزه‌های مختلف، دنیا به این نتیجه رسید که باید محدودیت‌ها برداشته شود و برداشته شدن محدودیت‌ها باعث شیوع بیشتر کرونا شد.

وی در پاسخ به منتقدان حضور تیم فوتبال در استان بیان کرد: سوال بنده از مخالفان تیم داری استان این است چرا زمان ایجاد این ورزشگاه که ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد، مخالفت نکردند؟ دلیل ساخت این ورزشگاه و زمین چمن چه بود؟ تیم آوردیم که چراغ ورزشگاه روشن شود اما عده‌ای از همان ابتدا کمک نکرده و سنگ انداختند.

بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد تخریب نمی‌شود

شجاعی در خصوص موضوع بیمارستان امام رضا بجنورد نیز اضافه کرد: هیچ گاه به دنبال حذف حتی یک تخت بیمارستانی نبوده و نیستیم زیرا کاری کاملاً غیر عقلانی است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید توسعه فضای مرکز استان را دنبال کنیم هستم اما تا وقتی جایگزینی برای بیمارستان امام رضا (ع) ایجاد نشود بیمارستان فعلی تخریب نمی‌شود.

وی در انتها گفت: در خصوص ایجاد پل‌های روستایی اعتبار مناسبی گذاشتیم و کار را شروع کردیم اما به دلیل شرایط اقتصادی و تغییر نرخ قیمت‌ها پیمانکاران در مناقصه شرکت نمی‌کنند و در حال حاضر متقاضی برای انجام پروژه نداریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار