کد خبر: ۵۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
معاون سازمان زندان‌ها:
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها گفت: نرخ تکرار جرم با اجرای طرح‌های اصلاحی و تربیتی و بازسازی شخصیت زندانیان کاهش‌یافته است.

آرانیوز-بوشهر-ابوالفضل حجتی پور ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل زندان‌های استان بوشهر اظهار داشت: بازگشت زندانی به زندان نیز کاهش‌یافته است.

وی تصریح کرد: اقدامات مهم و مؤثری در اصلاح و تربیت زندانیان در استان بوشهر انجام‌شده است و در این راستا طرح‌های حمایت از خانواده زندانیان موردتوجه قرارگرفته است.

حجتی پور اضافه کرد: قانون باید ضمانت اجرایی داشته باشد و مهم‌ترین ضمانت اجرایی قانون، ضمانت کیفری است چراکه این مهم سبب بازدارندگی می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها گفت: فساد زدایی با مجازات مجرم محقق می‌شود و مجازات مجرمان زمینه فساد در جامعه را از بین می‌برد.

نرخ بازگشت مجدد زندانی به زندان در بوشهر کمتر از میزان کشوری است

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان زندان‌ها جرم‌زدایی، پیشگیری از جرم و اصلاح، تربیت و بازسازی شخصیت زندانیان است افزود: نرخ بازگشت مجدد زندانی به زندان در کشور دو درصد و در استان بوشهر کمتر از این نرخ است که نشان‌دهنده اقدامات مهم و مؤثر اصلاح و تربیت زندانیان است.

حجتی پور گفت: بهداشت و درمان در زندان‌ها موردتوجه ویژه قرار دارد و در این راستا کارهای مهم و موفقی از جمله پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌ها شده است.

وی با تأکید بر حمایت از خانواده زندانی‌ها گفت: امسال برنامه‌های مهمی در حمایت از خانواده زندانیان در ابعاد گوناگون معیشتی، مشاوره‌ای و خدماتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام‌شده است.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت و درمان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، استفاده از ظرفیت مربیان مذهبی، استفاده از آموزش‌های حرفه‌آموزی و اشتغال، تقویت مراقبت‌های بعد از خروج به کمک دیگر مردم و دستگاه‌های اجرایی از دیگر اقداماتی است که در سازمان زندان‌ها انجام می‌گیرد.

در این مراسم ضمن معرفی رضا مقبلی قرائی به عنوان سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر از خدمات طباطبایی‌مهر مدیرکل قبلی قدردانی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار