کد خبر: ۵۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
فرمانده ناحیه عشایری اصلاندوز:
فرمانده ناحیه عشایری اصلاندوز گفت: در راستای ایجاد روحیه مشارکتی در بین اهالی محلات و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی شورای محله اسلامی شکل گرفته است.

آرانیوز-اصلاندوز-سرهنگ حسین حسین زاده در تشریح اهداف تشکیل شورای محله اسلامی اظهار کرد: شورای محله اسلامی نهادی مردمی و انقلابی است که به دنبال جلب، ساماندهی و ترویج مشارکت‌های مردمی، توسعه و ارتقای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مقیاس محله‌ای با تعامل و استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی شهرستان تشکیل شده و فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه شورای محله دارای هویت 《نهادی》 است و ساختار آن هم اقتضائی که بر حسب زمینه‌ها و نیاز محل تشکیل می شود افزود: مدیر محل اسلامی فردی پویا، ذی‌نفوذ و با انگیزه است که برای حل مسائل و مشکلات مردم از طریق قانونی و با استفاده از ظرفیت های نهفته مردمی در محلات و مطالبه از دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی اقدام می‌کند.

فرمانده ناحیه بسیج عشایری اصلاندوز با اشاره به ساختار شورای محله اسلامی اظهار داشت: شورای محله اسلامی متشکل از معتمدین، ریش سفیدان، جوانان دغدغه مند انقلابی و مدیران انقلابی ساکن خود محل می باشد.

حسین زاده با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: با توجه به اهمیت و نقش مشارکت و حضور مردم ساکن در محلات حاشیه شهرها در عرصه‌های مختلف و سیاست محله محوری سازمان بسیج برای شکل‌گیری مشارکت آگاهانه، معنادار، قاعده مند و پایدار و استفاده بهینه از سرمایه های اجتماعی این نهاد و تشکل مردمی شکل گرفت.

وی همچنین کادرسازی و تربیت نیروهای فرهنگی هنری با روحیه انقلابی، ارزشی کردن فضای محلات، ایجاد تعامل میان مسجد، مدرسه و بسیج و رصد آسیب های اجتماعی و برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی مردم در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها را از وظایف اصلی شورای محله اسلامی عنوان کرد.

فرمانده ناحیه بسیج عشایری اصلاندوز شناسایی کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مقیاس محله ای را از دیگر وظایف شورای محله اسلامی عنوان کرد و افزود: تلاش در جهت تقویت هویت دینی، انقلابی و محله ای، کمک به مدیریت شهری در مقیاس محله، توسعه فعالیت های فرهنگی اجتماعی، کمک به تحکیم و تقویت بنیان خانواده از دیگر وظایف این نهاد است.

حسین زاده ادامه داد: پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی، شناسایی و کمک به نیازمندان محله، کمک به درمان معتادان به آسیب دیدگان محله، کمک به ایجاد اشتغال برای افراد بهبود یافته در محله، کمک به حمایت از خانواده های آسیب دیده در قالب بسته های معیشتی از برنامه های این طرح است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های توانمندسازی شغلی حرفه ای، کمک به راه اندازی دارالقرآن و کتابخانه، برگزاری جلسات مشاوره روانشناسی، مذهبی و حقوقی، کمک به تقویت بنیه علمی دانش آموزان مستعد و محروم و ایجاد امکانات ورزشی بصورت فصلی را از برنامه های دیگر این طرح است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار