کد خبر: ۵۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف اجرای طرح پایش ارتباطات روستایی استان، وضعیت ارتباطی 20 روستا و محورهای مواصلاتی منتهی به آن ها پایش شد.

آرانیوز-یاسوج-جواد غلام پور افزود: وضعیت پوشش تلفن همراه، اینترنت پرسرعت همراه و رومینگ اپراتورهای فعال در ۲۰ روستا و جاده‌های بین روستایی مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته، تصریح کرد: در این طرح کارشناسان اعزام شده به روستاها با استفاده از تجهیزات اندازه گیری علاوه بر سنجش شاخص‌های وضعیت ارتباطی اپراتورها، وضعیت دفاتر ICT روستایی، وضعیت ارتباطی مدارس، مراکز بهداشت روستاها و نقاط گردشگری را نیز مورد بررسی قرار دادند.

غلام پور با بیان اینکه هر ماه وضعیت ارتباطی ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دیگر استان نیز مورد پایش قرار می‌گیرد تصریح کرد: اطلاعات این پایش ها پس از تحلیل به دستگاه‌های ستادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال می‌شود و اگر مشکلات ارتباطی در روستاها ثبت و تأیید شود تصمیم گیری در خصوص چگونگی رفع این مشکلات توسط دستگاه‌های ذیربط گرفته می‌شود.

غلام پور اجرای زمانبندی شده طرح پایش را مهم ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته نیز طی یک بازه زمانی متمرکز همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان توسط کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پایش شدند.

وی افزود: امسال هم با توجه به لزوم به روز بودن اطلاعات ارتباطی روستاها، این طرح در حال اجرایی شدن است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار