کد خبر: ۵۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
امام جمعه زاهدان:
امام جمعه زاهدان با تاکید بر تقویت و گسترش نظارت دستگاه‌های مختلف، گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات کشور برخاسته از ضعف مدیریت و نظارت است.

آرانیوز-زاهدان-آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه امروز زاهدان با اشاره به توهین اخیر نشریات اروپایی و مجله فرانسوی به ساحت مقدس حضرت پیامبر اکرم (ص)، توهین به رسول گرامی اسلام را توهین به همه پیروان همه ادیان الهی دانست و در ادامه با استناد به آیات قرآن کریم و ادعیه صحیفه سجادیه، به شرح فضائل پیامبر اکرم (ص) پرداخت.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی محاسبه نفس و نظارت فردی، اجتماعی، حقوقی و سازمانی است، اظهار داشت: رئیس وقت قوه قضائیه در سال ٩٧ با اجازه ولی فقیه دادگاه‌های ویژه مفسدان اقتصادی را راه‌اندازی کرد و در چند روز گذشته رئیس قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب درخواست کردند که این موضوع تمدید شود که معظم له با تاکید بر سه نکته تسریع در رسیدگی به جرایم اقتصادی، اتقان در رسیدگی و مجازات عاقلانه با این درخواست موافقت نمودند.

وی با تاکید بر تقویت و گسترش نظارت دستگاه‌های مختلف، بیان داشت: این نظارت باید چه در سطح مسئولان ارشد در سه قوه، چه مدیران میانی و چه در سطح عموم مردم انجام شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: اگر مدیران مجموعه‌های نظارتی از قبیل سازمان بازرسی و حتی عموم مردم و خصوصاً اصحاب رسانه با نگاه دقیق و تیزبین، عملکردها را زیر نظر داشته باشند و با مطالبه‌گری از مسئولان توضیح بخواهند و مسئولان هم ملزم به پاسخگویی باشند و سیستم اداری شفاف باشد، زمینه فساد کمتر خواهد شد و ارتکاب تخلف نیز هزینه زیادی در برخواهد داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با تاکید بر سه نکته مقام معظم رهبری خطاب به قوه قضائیه در حوزه رسیدگی به مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: برخورد با مفاسد باید اطلاع‌رسانی شود تا حالت بازدارندگی داشته باشد و در همان مدتی که هنوز تخلف در افکار عمومی هست، مردم برخورد با مجرم را ببینند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات کلان کشور از قبیل مشکلات اقتصادی و سختی معیشت مردم، کاهش ارزش پول ملی، تورم و گرانی‌های فراوان، رشد سرسام‌آور و بی‌حساب قیمت‌های اجناس، ارز، خودرو، مشکلات اشتغال و تعطیلی برخی کارخانجات و بسیاری از مشکلات دیگر کشور، برخاسته از ضعف مدیریت و ضعف نظارت و نبود محاسبه جدی است منجر به فسادهای اداری، اقتصادی و اختلاس‌ها می‌شود.

امام جمعه زاهدان افزود: البته از نقشه‌های دشمنان و مشکلات تحریم و محاصره اقتصادی غافل نیستیم اما با مدیریت قوی و نظارت صحیح، مشکلات به مراتب کمتر خواهد بود.

آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه دولت در سال پایانی فعالیت خود قرار داد، هشدار رهبری برای استفاده از روزها را متذکر شد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز در سال اول خود قرار دارد و نمایندگان باید هر چه زودتر با شرایط آشنا شوند و هر دو قوه باید برای حل مشکلات مردم از فرصت‌ها استفاده حداکثری کنند.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر با مسئولان ارشد قوه مجریه و دعوت از آنها برای سفر به استان، عنوان داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل بودجه‌نویسی، حضور مسئولان کشوری در استان برای آشنایی با مشکلات مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر تقویت مدیریت و نظارت در استان، تصریح کرد: هر سال مشکلات آب برای کشاورزی و شرب در کل استان وجود دارد و در سال‌های اخیر نیز با وجود بارندگی‌ها هم‌چنان مطرح است که با اعمال مدیریت قوی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و سوءتدبیرها، این مشکلات حل می‌شد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به مسأله نفت، گاز و کپسول‌ها در استان، عنوان داشت: مسئولان گزارش دادند سامانه‌ای طراحی شده که این ملزومات مردم در درب خانه‌ها تحویل شوند، اگر این گزارش درست باشد یعنی راه حل موجود بوده و امکان این اقدام در گذشته نیز وجود داشته است.

آیت‌الله محامی با اشاره به دیدار اخیر با بازرس کل استان سیستان و بلوچستان و خبر راه‌اندازی سامانه عمومی گزارشگران فساد، این برنامه را قدم خوبی برای نظارت عمومی عنوان کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار