کد خبر: ۵۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
رئیس سابق پارک علم و فناوری استان سمنان:
رئیس سابق پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در ارتقای تجهیزات مقابله با کرونا دارند، گفت: ۱۲ شرکت فناور استان تجهیزات لازم این حوزه را ساختند.

آرانیوز-سمنان-سید محمد اسماعیل جلالی ضمن بیان اینکه هم‌زمان با شیوع بیماری ویروسی کرونا شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور برای مقابله با آن وارد عمل شدند، ابراز داشت: ۱۲ شرکت فناور استان سمنان تجهیزاتی شامل محصولات مرتبط با رفع آلودگی‌های ناشی از ویروس کرونا، انواع مواد ضدعفونی و غیره ساختند.

وی ضمن بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با کرونا بوده است، افزود: تأمین اقلام و تجهیزات موردنیاز کادر اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین تهیه دو هزار بسته بهداشتی شامل ژل ضدعفونی، ماسک و دستکش در پارک علم و فناوری استان سمنان رخ‌داده است.

ارتقا اشتغال در واحدهای فناور

رئیس سابق پارک علم و فناوری استان سمنان بابیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات بسیاری در حوزه اشتغال صورت گرفته است، ابراز داشت: تعداد اشتغال ایجادشده مستقیم در واحدهای فناور مستقر سال ۹۶ به میزان ۲۱۵ بود که سال گذشته به ۴۱۰ رسید و همچنین تعداد افراد شاغل در واحدهای فناور یک هزار و ۲۱۱ نفر بوده است.

جلالی تعداد طرح‌های واصله به مرکز رشد را ۱۱۵ مورد و تعداد طرح‌های مصوب در مرکز رشد را ۷۹ مورد برای سال گذشته خواند و تصریح کرد: سال ۹۸ حدود ۲۰۶ شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد و پارک مستقر شدند و ۱۹ کارگاه و دوره آموزشی طی مدت مذکور برگزارشده است.

وی بابیان اینکه ۱۰ نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران برگزارشده است، افزود: طی سال گذشته ۳۵ ایده به محصول تبدیل و ۲۶ ایده نیز تجاری‌سازی شدند و باید گفت تعداد اختراعات و برندهای ثبت‌شده در مرجع مالکیت فکری به ۱۳۷ مورد رسیده است.

‌اعطای وام به تولیدکنندگان و مؤسسان کسب و کار

رئیس سابق پارک علم و فناوری استان سمنان بابیان اینکه طی دو سال گذشته سه استارت آپ مذهبی، گردشگری و سلامت برگزار و به ایده‌های برتر جوایزی اهدا شد، ابراز داشت: تهیه و تنظیم سند آمایش فناوری، تدوین و تصویب شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به شرکت‌های مستقر در پارک برای ساخت فضای کارگاهی در پردیس پارک، اعطای تسهیلات تجاری‌سازی به شرکت‌های مستقر در پارک، واگذاری اراضی پارک به شرکت زیست فناور توران، برگزاری کارگاه تخصصی طراحی الگوی کسب‌وکار و سه کارگاه تخصصی ۱۰ ساعته از دیگر فعالیت‌های پارک محسوب می‌شود.

جلالی اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان سمنان باهدف ایجاد زمینه‌های لازم برای حمایت از تولیدکنندگان و اشتغال‌زایی برای خرید تجهیزات باقابلیت راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد اختصاص می‌دهد.

وی افزود: طی سه ماه اول سال گذشته پنج قرارداد در مرحله پیش رشد و چهار قرارداد در مرحله رشد و یک قرارداد نیز با واحدهای فناور منعقد شد که در این مدت، تعداد ۱۶ واحد فناور رشد یافته نیز از مراکز خارج شدند و همچنین به‌منظور حمایت از واحدهای فناور، مبلغی بالغ‌بر سه هزار و ۷۵۰ میلیون ریال در شوراهای مراکز رشد مصوب و مبلغی در حدود دو هزار و ۳۳۴ میلیون ریال به واحدهای مستقر پرداخت شد.

 وزارت علوم و فناوری با استعفای سید محمد اسماعیل جلالی موافقت کرده و زین پس محسن نظری عهده دار این سمت خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها