کد خبر: ۵۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
اولین بانک بومی محتوای آموزشی دروس دوره متوسطه اول استان بوشهر که در قالب ۶۰۰ فیلم آموزشی با مشارکت ۳۰۰ فرهنگی ایجاد شده است، رونمایی شد.

آرانیوز-بوشهر-مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ظهر چهارشنبه در این آئین اظهار داشت: ایجاد بانک بومی تولید محتوای آموزشی نشان دهنده توانمندی و پویایی معلمان هم استانی در فرایند آموزش مجازی است.

علیمراد کرمی با اشاره به فعالیت شبکه تلویزیون اینترنتی شتاب در اسفند ماه سال گذشته تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش استان به عنوان اولین استان اقدام به راه‌اندازی این شبکه تلویزیونی کرد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی اظهار کرد: اگر چه اولویت ما برای آموزش استفاده از شیوه حضوری است، اما در این وضعیت خاص باید از این شیوه برای فعالیت آموزشی مجازی مدارس استفاده کنیم.

کرمی با بیان اینکه شبکه شاد به عنوان شبکه اختصاصی وزارت آموزش و پرورش بستر آموزش مجازی در سال تحصیلی جدید است، افزود: در این راستا تولید محتوای آموزشی با کیفیت توسط فرهنگیان هم استانی در دستور کار اداره کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: دبیران کوشا و خلاق استان، در ایام تعطیلات تابستانی با تولید محتوای آموزشی از دروس دوره متوسطه اول و دوم، اولین بانک بومی محتوای آموزشی را ایجاد کرده‌اند که امروز شاهد رونمایی از بانک آموزشی - مجازی دروس دوره اول متوسطه هستیم.

کرمی بیان کرد: در این بانک آموزشی ۶۰۰ فیلم ۲۰ دقیقه‌ای از ۳۶ عنوان درسی با مشارکت ۳۰۰ معلم توانمند و خلاق از سراسر استان بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص بانک محتوای آموزشی دوره دوم متوسطه اظهار کرد: دروس این دوره تحصیلی در حال تدوین و تولید توسط همکاران است و به‌زودی در اختیار همه دانش آموزان و معلمان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: محتوای این بانک در قالب لوح فشرده در اختیار دانش آموزان این مناطق قرار می‌گیرد و امیدواریم این حرکت به توسعه عدالت آموزشی کمک کند.

کرمی اضافه کرد: با توجه به ضرورت آموزش مجازی برای توانمندسازی معلمان، همچنین ۲۵ فیلم آموزش تولید محتوا در این بانک بارگذاری شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار