کد خبر: ۵۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
فرماندار اردبیل خبر داد؛
فرماندار اردبیل گفت: نیاز است برای ارج نهادن به سلامت دانش آموزان نظارت و بازرسی مستمر بر نحوه تشکیل کلاس ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس صورت گیرد.

آرانیوز-اردبیل-مسعود امامی یگانه ظهر چهارشنبه در جلسه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: نیاز است برای تأمین اقلام بهداشتی مدارس اردبیل به ویژه ماسک و مواد ضدعفونی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و خیران استفاده شود که انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شده و حضور در مدارس اجباری نیست که این امر استرس والدین و دانش آموزان را کاهش داده است و استفاده از شبکه شاد نیز مبنای کار است که انتظار می‌رود متولیان استفاده از شبکه شاد را در مناطق مختلف کاربردی و عملیاتی کنند تا خانواده‌ها و دانش آموزان دغدغه نداشته باشند.

فرماندار اردبیل از نظارت و بازرسی‌ها بر نحوه تشکیل کلاس‌های درس و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در مدارس اردبیل خبر داد و افزود: این نظارت در راستای ارج نهادن به سلامت دانش آموزان تداوم می‌یابد.

امامی یگانه افزود: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی در مدارس توسط معلمان، مدیران، والدین و آموزش پرورش برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی وجود دارد و از تمام ظرفیت‌ها برای این امر استفاده می‌شود و سلامتی دانش آموزان اولویت اساسی همگان است.

وی گفت: انتظار می‌رود درکلاس‌های درس علاوه بر آموزش کتب درسی نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک نیز به دانش آموزان، آموزش داده شود تا دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت و آموزشی هم در بین خانواده و جامعه تأثیر گذار باشند که این امر بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار اردبیل گفت: والدین و دانش آموزان و کادر آموزشی دغدغه و مطالباتی هم دارند که تحقق این مطالبات و برطرف کردن دغدغه‌هایشان با جدیت پیگیری می‌شود و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

وی گفت: از صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز انتظار می‌رود رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در مدارس را زیرنویس و در قالب تولید برنامه‌های آموزشی ارائه دهد که این امر نقش بسزایی در آموزش دانش آموزان خواهد داشت.

امامی یگانه خواستار افزایش اعتبارات آموزش و پرورش شد و گفت: در این زمینه رایزنی‌های لازم با استاندار اردبیل دستگاه‌های متولی انجام می‌شود.

امامی یگانه گفت: با توجه به شرایط وضعیت کرونا در اردبیل فعالیت رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و بستنی فروشی‌ها با ظرفیت ۵۰ درصد خواهد بود و رعایت موارد بهداشتی اجباری بوده و تصمیمات جدید نیز با اعلام شرایط جدید کرونا در اردبیل اطلاع رسانی می‌شود.

وی از همراهی مردم در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی کرد و گفت: از مردم خواهشمندیم همچنان در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار