کد خبر: ۵۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
استاندار گیلان:
استاندار گیلان با اشاره به اینکه طرح جامع پدافند غیر عامل مبنای عمل و نقشه راه در استان است، گفت: باید تهدیدات شناسایی شود.

آرانیوز-رشت-ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به اهمیت توجه به این موضوع، اظهار کرد: صیانت و حفاظت از سرمایه‌های ملی مهم‌ترین هدف پدافند غیر عامل است.

وی در ادامه فرهنگ سازی در این زمینه را یکی از اولویت‌های عنوان کرد و افزود: باید با شناسایی تهدیدات راهبردهای دانش پایه اتخاذ کرده و زیر ساخت‌ها را از هر گزندی مصون بسازیم.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های علمی در این بخش، گفت: گفتمان پدافند غیر عامل باید به عنوان یک گفتمان ترویج شود توجه به این بخش سبب تقویت زیرساخت‌های در سطح ملی و استانی می‌شود.

وی همچنین به موضوع آموزش و اهمیت آن در موضوع پدافند غیر عامل اشاره و تصریح کرد: امروز با توجه به تهدیدات فراوانی که وجود دارد و رسیدن به اهداف پدافند غیر عامل نیازمند توجه بیشتر به این بخش هستیم.

زارع با اشاره به طرح جامع پدافند غیر عامل، و این طرح را مبنای عمل و نقشه راه برای استان در مقابله با تهدیدات برشمرد و ادامه داد: این طرح یک سند بالاستی و به منظور ایجاد هماهنگی در میان دستگاه‌ها در زمان حوادث است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای موارد مطرح شده در این طرح از سوی همه دستگاه‌ها لازم الاجرا است، افزود: به همین منظور تمام طرح‌هایی که در استان اجرا می‌شود اعم از عمرانی و خدماتی باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشد.

استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه ایجاد یک محیط امن برای شهروندان حائز اهمیت است لذا باید در طراحی‌ها و مکان یابی ها به این موضوع توجه شود، گفت: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین همه دستگاه‌ها اقدامات لازم پیشگیرانه را انجام دهند.

وی شیوع ویروس کرونا را یک تهدید زیستی از نگاه پدافند غیر عامل عنوان کرد و ادامه داد: در مدت هفت ماهه گذشته شیوع ویروس کرونا به عنوان یک رویداد طبیعی و غیر طبیعی به بسیاری از بخش‌ها آسیب وارده کرده است.

زارع با بیان اینکه با توجه به اینکه زمان مهار کامل این ویروس مشخص نیست لذا باید خود را با آن سازگار کنیم، اظهار کرد: باید مسئولان پدافند غیر عامل از ظرفیت نخبگان و اساتید علمی در این زمینه بهره گیری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار