کد خبر: ۵۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
فرمانده انتظامی کردستان:
فرمانده انتظامی کردستان از کشف بیش از ۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان خبر داد.

آرانیوز-سنندج-سردار علی آزادی از کشف ۳۴۰ قطعه اسکناس ۱۰۰ دلاری قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در شهرستان دیواندره خبر داد و اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی پلیس، ماموران انتظامی "دیواندره" یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که اقدام به حمل دلار قاچاق می‌کرد را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مراجع قضائی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند، خودرو مورد نظر در خروجی شهر به صورت بلا صاحب رها شده است، افزود: در بازرسی از خودرو مورد نظر ۳۴۰ برگ ۱۰۰ دلاری قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش دلارهای قاچاق کشف شده را بیش از هشت میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این رابطه پرونده تشکیل، خودرو به پارکینگ دلالت و تلاش برای دستگیری شخص متخلف ادامه دارد.

سردار آزادی همچنین از کشف هشت حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال در شهرستان سقز خبر داد و بیان کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی شهرستان سقز حین کنترل خودروهای عبوری در محور سقز – دیواندره یک دستگاه خودروی تویوتا حامل کالای قاچاق را مشاهده و در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف کردند.

وی یادآور شد: با هماهنگی مراجع قضائی در بازرسی ماموران پلیس از خودروی حامل کالای قاچاق، تعداد هشت حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به تشکیل پرونده قضائی در این رابطه, گفت: طبق نظر کارشناسان، ارزش ریالی این محموله قاچاق ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سردار آزادی با اشاره به اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را در جامعه برهم می‌زند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا، مراتب را هر چه سریع‌تر با پلیس در میان بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در این شهرستان دهگلان خبر داد و اظهار کرد: ماموران ایست بازرسی صلوات آباد این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز حامل چوب، مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در بازرسی از کامیون مورد نظر ۱۰ تن چوب قاچاق کشف شد, افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر شد و کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سردار آزادی یادآور شد: قاچاق چوب ضربه سنگینی به طبیعت وارد می‌کند و از شهروندان خواست، هر گونه قاچاق چوب و موارد مشابه را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار