کد خبر: ۵۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین:
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: ۱۵۰ پروژه عمرانی در مناطق مختلف استان قزوین برای رفع محرومیت توسط بسیج سازندگی در حال اجراست.

آرانیوز-قزوین-سرهنگ مهدی صادق پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در محل خبرگزاری بسیج قزوین برگزار شد اظهارداشت: نیروهای بسیجی با حضور در صحنه‌های مختلف در مسیر خدمت به مردم ایثارگرانه تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: با راه اندازی ۷۰۰ پایگاه بسیج مردمی تلاش کرده‌ایم تا خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم متوقف نشود و مرحله دوم کمک مومنانه با کمک خیرین و مردم انقلابی با جدیت ادامه دارد.

صادق پور تصریح کرد: بعد از فرمان رهبری قرارگاه محلات و شهرستانی هم شکل گرفت و بیش از ۵۰ هزار نفر از کسانی که در شرایط کرونا آسیب دیده‌اند شناسایی شدند و سپاه با محور مساجد در محلات زمینه جمع آوری کمک‌ها را مهیا کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین یادآورشد: با ارائه تنوع در بسته‌های معیشتی تلاش کردیم تا هیچ خانواده‌ای از دریافت کمک‌های مومنانه محروم نماند و خوشبختانه در این زمینه هیچ گزارشی مبنی بر جا ماندن افراد دریافت نشد.

وی اظهارداشت: ابتدا مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شامل طرح نبودند اما به ضرورت توانستیم این خانواده‌ها را نیز تحت پوشش طرح قرار دهیم.

سرهنگ صادق پور بیان کرد: در طرح کمک مومنانه کودکان سرطانی و ام اس هم فراموش نشدند و ۳۰ زندانی از محل کمک‌های مومنانه آزاد شدند و در ادامه در راستای اهدای خون هم با کمک بسیج ورزشکاران اقدام شد و نیروهای جهادی وارد کار شدند.

وی اظهارداشت: در تأمین جهیزیه ۳۰۰ سری تا پایان ماه صفر بین زوج‌های جوان نیازمند توزیع خواهد شد و تاکنون ۱۰۰ سری جهیزیه آماده توزیع شده است.

صادق پور گفت: زمینه برای همدلی و گذشت در استان مهیا شده و فعالیت‌هایی در قالب، هیئت، مسجد و هر خانه یک حسینیه شکل گرفته تا امور خیر تبلیغ شود.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین یادآورشد: از اصحاب رسانه انتظار داریم در شناسایی افراد بازمانده از دریافت کمک‌های مومنانه همراه ما باشند و آماده دریافت اطلاعات شما برای شناسایی نیازمندان هستبم.

وی اضافه کرد: توزیع بسته‌های معیشتی با حفظ کرامت افراد بوده و بزودی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توزیع لوازم التحریر میان دانش آموزان آغاز خواهد شد.

صادق پور بیان کرد: ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر، کیف و کفش در روزهای آینده میان دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد که هر بسته ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان ارزش دارد که در این راستا رزمایشی روز سه شنبه به صورت نمادین برگزار می‌شود و برای تهیه گوشی هوشمند برای دانش اموزان هم با کمک خیرین اقدام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی اسان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ۷۰۰ پایگاه بسیج داریم که در محلات هستند و تاکنون ۵ هزار بسته توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین دو کارگاه خیاطی برای اشتغالزایی در بویین زهرا راه اندازی می‌شود تا بتوانیم به اقتصاد روستاها کمک کنیم.

صادق پور اظهارداشت: ۳۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد توسط بسیج سازندگی تکمیل می‌شود وساخت چند واحد برای مددجویان بهزیستی در دستور کار است و در راستای کمک به آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه ۴۵۰ واحد در لرستان توسط سپاه ساخته شده است.

اجرای ۱۵۰ پروژه عمرانی در مناطق محروم

وی گفت: توجه به مناطق محروم از رویکردهای بسیج سازندگی است و در این راستا ۱۵۰ پروژه عمرانی در زمینه ساخت مخزن آب، کانال انتقال آب شرب، مدرسه، جاده اجرا شده و در قرارگاه محرومبت زدایی طرح‌های مهمی داریم که در حال اجراست.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین اظهارداشت: در اجرای طرح‌های عمرانی دنبال سود نیستیم بلکه هدف ما رفع محرومیت از مناطق و خدمت رسانی است و قرارگاه پیشرفت و سازندگی و بسیج کار یکسانی می‌کنند و بسیج دستگاه مجری برای عقد قرارداد است.

وی گفت: در شش دهستان برنامه داریم و گروههای جهادی ساماندهی شده‌اند و یکی از کارها استفاده از ظرفیت جهادگران است.

صادق پور اضافه کرد: حرکت جهادی و خودجوش از ویژگی‌های بسیج است لذا تلاش می‌کنیم هر محله یک گروه جهادی داشته باشد تا کارهای فرهنگی و عمرانی با ساماندهی مناسبی صورت گیرد و با برنامه ریزی انجام شده امسال همه پایگاه‌های بسیج باید گروه جهادی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۰۰ گروه جهادی در استان فعال شده و کارهای اثر بخشی توسط بسیج صورت گرفته البته انتظار داریم دولت حمایت کند و در حال حاضر در مناطق آوج، آبیک، تاکستان، طارم، الموت، آقا بابا طرح‌های عمرانی داریم که ۱۰ پروژه بازگشایی نیز در حال اجراست.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین یادآورشد: ۲۸۰ صندوق محله توسط مردم تشکیل شده و وام‌های قرض الحسنه پرداخت می‌شود و امسال دنبال تشکیل تعاونی هستیم و قرار شده صندوق‌ها بتوانند استقلال داشته باشند.

وی اضافه کرد: در عرصه صنایع تبدیلی وارد کار شدیم و کارها تسهیل شده و قرار است در تاکستان در زمینه محصول کشمش، در منطقه طارم برای زیتون، در الموت برای محصول گیلاس و زغال اخته و صنایع تبدیلی اقدام کنیم و در زمینه داربستی کردن انگور وام‌های خوبی پرداخت شده و امسال در سایر محصولات کشاورزی هم ورود خواهیم کرد.

دهکده اقتصاد مقاومتی راه اندازی می‌شود

سرهنگ صادق پور اظهارداشت: راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف کمک به اشتغال در منطقه طلائیه تصویب شده که با اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین یادآورشد: برای آموزش مردم در طرح‌های مختلف اقدامات خوبی در آینده اتفاق خواهد افتاد و در عرصه پرورش گیاهان دارویی، فروش نهال، راه اندازی گلخانه برنامه‌های مدونی را اجرا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، برنامه و بودجه و سپاه و بسیج سازندگی برای آموزش گروههای جهاد پیش بینی لازم انجام شده که در دهکده اقتصاد مقاومتی پیاده خواهد شد.

سرهنگ صادق پور گفت: در راستای کمک به جهش تولید ۷ کارگروه راه اندازی شده و هر هفته جلسات مستمر داریم و ضمن شناسایی مشکلات صنایع برای حل آنها برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی اظهارامیدواری کرد با حرکت در مسیر حل مشکلات واحدهای صنعتی و کشاورزی و تحقق جهش تولید به اشتغال جهادگران هم کمک شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار