کد خبر: ۵۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
امام جمعه گناوه:
امام جمعه گناوه با بیان اینکه فضای مجازی نباید به حال خود رها شود، گفت: تربیت و پرورش درست نسل آینده کشور باید از پیش دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها آغاز شود.

آرانیوز-گناوه-حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی با تسلیت ایام محرم و اسارت خاندان اهل بیت (ع) اظهار داشت: نقش کاروان اسرای کربلا در زنده نگه داشتن اهداف امام حسین (ع) و نهضت عاشورا نقشی بی نظیر و بی‌بدیل است و اگر اسارت خاندان اهل بیت (ع) نبود و تمام کاروان سیدالشهدا (ع) به شهادت می‌رسیدند، اهداف نهضت حسینی در همان کربلا باقی می‌ماند و به دست فراموشی سپرده می‌شد.

امام جمعه گناوه افزود: در واقعه کربلا دشمن با دست خود شرایط نابودی خود را فراهم کرد و مبلغانی را به قلب حکومت یعنی شام فرستاد که این مبلغان و پیام رسانان خون شهدا توانستند سنت و سیره و سفارش‌های پیامبر (ص) و معارف دینی اسلام را بار دیگر در جامعه زنده کرده و با روشنگری‌های خود مردم را آگاه و بیدار کنند.

امام جمعه گناوه با تقدیر از برگزاری برنامه‌های دهه محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان گناوه اضافه کرد: اگر چه محرم امسال به دلیل شیوع کرونا و به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی همراه با محدودیت‌هایی بود اما با وجود این شرایط محافل و مجالس این ایام پررونق‌تر و پرفروغ تر از همیشه هم در فضای مجازی و هم حقیقی همراه با شور و شعور حسینی برگزار شد.

وی از اقشار مختلف مردم، بانیان مجالس، حسینیه‌ها، تکایا، مداحان، مبلغان، سخنوران، وعاظ، نیروهای انتظامی، مسئولان و همه کسانی که در شهرستان گناوه در برگزاری مراسم دهه اول محرم در اقامه عزای حسینی همکاری کردند تقدیر کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به آخرین جلسه هیئت دولت با رهبر فرزانه انقلاب به صورت مجازی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار با تاکید بر اهمیت فضای مجازی و لزوم توجه به آن نکات مهمی را بیان فرمودند و از بی عملی‌ها و کم کاری‌ها در این حوزه گلایه کردند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: وقتی که می‌دانیم کسانی از بیرون فضای مجازی را مدیریت و هدایت می‌کنند نمی‌توانیم بیکار بنشینیم و مردم را با فضای مجازی که با آن ارتباط دارند بی پناه در اختیار مدیری که پشت پرده آن را هدایت می‌کند رها کنیم.

وی بیان کرد: رهبری در این دیدار بر شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور که می‌تواند مزیت‌های بسیار خوبی برای مردم از جمله موضوع امنیت، دسترسی به سرعت بالا و قیمت پایین خدمات برای کاربران و سرویس دهنگان به همراه فراهم کند تاکید کردند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب در هفته جاری با وزیر، معاونین و رؤسای آموزش و پرورش به صورت تصویری تصریح کرد: در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب نکات بسیار مهم و راهبردی را به مدیران و رؤسای آموزش و پرورش یادآوری فرمودند که باید چراغ راه آینده این تشکل عظیم و کارخانه انسان سازی باشد.

امام جمعه گناوه با اشاره بر اینکه لزوم اداره مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها توسط آموزش و پرورش از نکات مهم و کلیدی و زیربنایی در بیانات رهبری در این دیدار بود افزود: اگر بخواهیم نسل آینده کشور را به درستی تربیت و پرورش دهیم باید از پیش دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها آغاز کنیم.

امام جمعه با اشاره به اینکه رهبری در این دیدار معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور یاد کردند گفت: رهبری فرمودند که در حقیقت معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند چون آموزش و پرورش وسیله پیشرفت کشور است.

وی گفت: تبیین سند تحول بنیادی آموزش و پرورش برای معلمان، مدیران و کارکنان از دیگر نکات مهم فرمایشات رهبری بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار خصوصیات هفتگانه انسان منطبق بر تفکر و طراز اسلامی را مؤمن، خردمند، اندیشمند، مجاهد و اهل عمل، با انصاف، بانظم و متخلق به اخلاق اسلامی برشمردند.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۷ شهریور و گرامیداشت یاد شهدای جمعه خونین در سال ۵۷ گفت: ۱۷ شهریور سال ۵۷ تداعی کننده ۱۵ خرداد سال ۴۲ در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی بود که در این حادثه سفاکی و خونریزی رژیم پهلوی بیش از همیشه نمایان شد و دنیا بیش از پیش به ماهیت انقلابی نهضت اسلامی ایران پی برد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار