کد خبر: ۵۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
معاون اقتصادی استانداری اصفهان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با محدودیت تولید ماسک سه لایه به علت کمبود ملت بلون در اصفهان مواجه هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل به شکل ریشه ای رفع شود.

آرانیوز-اصفهان-سید حسن قاضی عسگر با اشاره به اینکه هنوز مساله لایه ملت بلون در ماسک‌های سه لایه در استان اصفهان به طور کامل حل نشده است، اظهار داشت: استان اصفهان در تولید ماسک‌های پارچه‌ای مشکلی ندارد اما تأمین لایه ملت بلون در ماسک‌های سه لایه هنوز پابرجاست.

وی با اشاره به اینکه ملت بلون منسوجات نبافته‌ای متشکل از فیلامنت‌های منقطع در طول‌های مختلف و ظرافت یک تا پنج میکرون است که با استفاده از تکنولوژی خاصی تولید می‌شود، تاکید کرد: از بارزترین خصوصیات این نوع پارچه‌ها ظرافت الیاف و قدرت نفوذ ناپذیری بسیار بالا در برابر مایعات است.

پارچه ملت بلون به اندازه کافی در اختیار استان اصفهان قرار نمی‌گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه پارچه ملت بلون به اندازه کافی در اختیار استان اصفهان قرار نمی‌گیرد بنابراین در تولید ماسک‌های سه لایه با محدودیت‌هایی مواجه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک‌های سه لایه برای مردم ضروری نیست، ادامه داد: استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای علاوه بر حفظ محیط زیست از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و کمک می‌کند تا به نیاز ماسک‌های سه لایه در مراکز درمانی پاسخ داده شود.

خریداری خط تولید پارچه ملت بلون در آینده نزدیک

وی با تاکید بر رفع مشکل تأمین «ملت بلون» در آینده نزدیک گفت: چند گروه از فعالان اقتصادی استان اصفهان خط تولید پارچه ملت بلون را خریداری کرده‌اند که در آینده نزدیک وارد می‌شود و با تولید ماده اولیه ملت بلون در استان اصفهان نیز امیدواریم این مشکل به شکل ریشه‌ای رفع شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار