کد خبر: ۵۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
با حضور استاندار تهران انجام می شود؛
استاندار تهران در سفر خود به رباط کریم 62 طرح با اعتباری در حدود چهار هزار میلیارد تومان را افتتاح می کند.

آرانیوز-رباط کریم-پنجشنبه و با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران ۶۲ طرح عمرانی، فرهنگی و شهری در شهرستان رباط کریم به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار رباط کریم در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم برای یک هزار نفر است، که با حضور استاندار تهران به بهره برداری می‌رسد و یا کلنگ زنی می‌شود، به طور دقیق چندین طرح به ارزش یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده و دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

نظام ملکشاهی ادامه داد: بهره برداری از بوستان «شهدای هسته‌ای» پرند و افتتاح چند طرح صنعتی در شهرهای رباط کریم و نصیر شهر از جمله خانه کوک، اصلاح بلوار امام خمینی (ع) و دو کارخانه آرد از اهم طرح‌هایی است که با حضور استاندار تهران به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: هشت پروژه در محدوده مدیریت شهری و توسعه مبلمان شهری پرند است، که نشان دهنده ایجاد فضای نشاط، امیدواری و شادابی در این شهر است، این بوستان در فروردین ماه سال جاری آغاز و امروز به بهره برداری رسیده است، که نشان از همت صادقانه است.

دو کیلومتر از مترو پرند باقی مانده است

استاندار تهران در مراسم افتتاح بوستان «شهدای هسته‌ای» پرند طی سخنانی با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه استکبار جهانی گفت: آنچه می‌تواند، ملت، کشور و نظام ما را بیمه کند، خدمت صادقانه به مردم و ایجاد امید در مردم است و امروز ما شاهد تلاش شورای شهر و مدیریت شهری پرند هستیم.

وی با اشاره به مطالبات مردم شهر پرند افزود: پرند در آینده‌ای نه چندان دور جمعیت زیادی در خود جای خواهد داد و باید به همه نیازهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی پرند باید توجه کرد، باید برای مسائل اجتماعی شهر پرند، با توجه به تنوع اقوام و جمعیتی نقشه راه تهیه کرد، از سویی دیگر باید زیرساخت‌های پرند از جمله آب آشامیدنی، مدرسه و مسائل بهداشتی و درمانی در اولویت باشد، بخش شدن شهر پرند حق قانونی شهروندان این شهر است و ظرف دو هفته آینده با جلسه‌ای که با حضور نماینده وزارت کشور این روند تسریع می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی اضافه کرد: ۹۵ درصد جمعیت استان تهران شهری و پنج درصد روستایی است، که این درصد در برخی از شهرستان‌ها به ۹۸ درصد شهری می‌رسد، الحاق برخی از روستاها به پرند منطقی نیست، اگر هم بخواهیم روستایی به پرند الحاق کنیم، باید از رباط کریم بگیریم، چرا که زودتر ما را به هدف می‌رساند.

استاندار تهران اضافه کرد: تأمین آب آشامیدنی شهرستان رباط کریم از محل کانال الغدیر اولویت اصلی شهرستان است، روند کار نیز قابل قبول است.

وی همچنین از روند احداث مترو پرند گزارشی ارائه داد و گفت: دو کیلومتر تا پایان مترو پرند باقی مانده و اولویت ما راه اندازی این خط است و تجهیزات نیز به مرور در این خط نصب می‌شود، برنامه زمان بندی شده‌ای به ما دادند، که به دلیل آنکه طولانی بود، آن را رد کردیم، باید در اسرع وقت مترو به پرند برسد.

امام جمعه پرند نیز در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی این شهر گفت: امیدواریم استاندار تهران با استقرار فرمانداری در پرند یادگاری قابل قبولی در این شهر از خود برجای گذارد.

حجت‌الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی افزود: متأسفانه تقریباً سه سالی بود که در پرند خبری از افتتاحیه نبود اما اکنون شاهد تحول در شهر هستیم، که قابل تقدیر است.

همچنین در این مراسم از دو خانواده شهید تقدیر شد.

بوستان «مادران» نیز از دیگر پروژه‌هایی بود، که طی سفر استاندار تهران به رباط کریم به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در هفته دولت

پس از آن استاندار تهران به جمع خبرنگاران آمد و در خصوص پروژه‌های امروز رباط کریم گفت: یکی از طرح‌های امروز افزایش ۲۵۰ هکتار به شهرک صنعتی پرند بوده است.

محسنی بندپی گفت: طی هفته دولت ۱۴ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان طرح با اشتغال زایی برای ۱۹ هزار و ۹۵۰ در استان تهران به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، شهر جدید پرند، در حوزه رباط‌کریم در جنوب غرب تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و مجاورت با شهر فرودگاهی امام خمینی واقع شده‌است.

جمعیت شهر پرند در سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۹۷ هزار نفر بوده است، که پیش بینی می‌شود، با توجه به احداث تعداد بالای مسکن مهر در این شهر، جمعیت قابل ملاحظه‌ای در آن مستقر شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار