کد خبر: ۵۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
معاون درمان وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد:
معاون درمان وزارت بهداشت و درمان، به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده در خصوص کرونا اشاره کرد و گفت: تثبیت و مهار کرونا در کشور منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

آرانیوز-زنجان-قاسم جان بابایی، در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با یادآوری لاعلاج نبودن ویروس کرونا، اظهار کرد: رفتار عاقلانه مردم و رعایت پروتکل‌ها می‌تواند در از بین رفتن این بیماری کمک شایانی کند.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان، یکی از راه‌های ریشه کنی این بیماری را رفتارهای طبیعی خواند و گفت: دوری از تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی به از بین رفتن کرونا در جامعه کمک می کند.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به شیوع بیشتری این بیماری در موج سوم کمک می کند.

این مقام مسئول بر ضرورت تقویت زیرساخت های لازم برای مقابله با این بیماری تاکید کرد و یادآور شد: در حوزه ارائه خدمات درمانی مشکلی نداریم.

جان بابایی خاطرنشان کرد: برای از بین بردن بیماری های ویروسی بایستی واکسن تولید شود و یا اینکه می توان ویروس ضعیف شده را تغییر ساختار دارد و متاسفانه تاکنون هیچ درمان دارویی برای این ویروس کشف نشده است.

وی با اشاره به اینکه سالمندان و افرادی با بیماری‌های خاص بیشتر در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، ادامه داد: کودکان هم جزو حلقه انتقال کرونا هستند و بایستی بهداشت فردی کودکان هم مورد توجه قرار گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده در خصوص کرونا اشاره کرد و گفت: تثبیت و مهار کرونا در کشور منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار